11. marts 2011

Nu sker der noget derude.


Jeg har været en lille tur rundt i haven her i eftermiddag, efter at have tilbragt de sidste halvanden døgns tid med søvn og hvile. En virus havde angrebet mig, men kamptropperne er vist ved at trække sig igen.


De sidste dages tø har været godt for planterne, der sker rigtig noget derude nu. Min selvsåede julerose har foldet sine blomster ud, og flere vintergækker er sprunget ud.
De få erantis jeg har (der bliver dog lidt flere for hvert år), står ligeledes med blomster.


Krokus og hyacinter er så småt ved at titte frem, så inden længe er alle forårets tidlige blomster sikkert på vej :-)




Min mand har lige sat en mejsekasse op, han har fået af sønnen. Spændende om den bliver beboet i år.

Han har også hentet et par sektioner plankeværk hjem, så vi forhåbentlig får lukket hullet ind til naboens have en gang i løbet af weekenden. Vi satser på, at der ikke kommer flere storme foreløbig, selvom blæsten var noget voldsom så sent som i nat.

6 kommentarer:

  1. Åh ja - det er så dejligt at gå i sin have og opdage alting udvikle sig dag for dag. Og det bliver 'lunt' i weekenden...

    SvarSlet
  2. Se der! Vår i Danmark:) Ikke her, dessverre.. Her er det fortsatt snø, men noen små spirer er det! Vet du om det tar lang tid å få til julerose fra frø? Jeg har hørt at det kan ta lang tid før den blomstrer. Ha en flott helg! Cathrine:)

    SvarSlet
  3. Kære Vivik
    Så er det endelig lykkes mig at skrive en kommentar, da jeg har fået en google id til at virke!

    Jeg har i flere måneder haft lyst til at skrive, men du har ikke ID funktionen: navn/hjemmeside, så personer uden fancy IDprofiler kan ikke kommentere på din blog.

    Din blog er meget inspirerende og dejligt at du lægger så mange fotos ud. Det har været spændende at følge alle dine anlægsprojekter for de sidste par år, hen over vinteren. Det er en anden havestil end min, men der er stadig masser af inspiration og viden at hente. Tak for det :)

    Dit kompost indlæg for et par dage siden, følger jeg også nøje, hjælper det med din vintermåtte? er spændt på at følge dine projekter for weekenden.

    God weekend
    mange forårshilsner
    Pia, www.findinspiration.dk

    SvarSlet
  4. God bedring. Mon ikke den friske luft hjælper på det, når I nu skal ud og fikse hegn? Det bliver jo skønt vejr! God weekend

    SvarSlet
  5. Det må være svært for et menneske med dit energiniviau at tage en slapper pgr. af virus. Men tag det roligt. Frøken solhat ligger også underdrejet i følge hendes blog, og det ser ud til, at hun bruger rom som våben mod de lede baciller :-) Håber du snart er på højkant igen. Godt at din mand tilsyneladende kan få lavet nogle praktiske ting, når du ikke kan.

    SvarSlet
  6. Tak til alle for kommentarer :-)

    Carhrine, ved ikke så meget om juleroser, men det tager vist nogle år inden de kommer i blomst.

    Pia, har lige ændret på min profil, så det nu er muligt at få kontakt via email, havde ikke tænkt på det, før du omtalte problemet.

    Ang. vintermåtten har det ikke hjulpet, snarere tværtimod. Den skal vist på før frosten kommer, hvis det skal være til nogen gavn.

    Nette, jeg er ved at være frisk igen, har ikke tid til det pjat ;-)

    SvarSlet