3. december 2010

Haveselskabet

Det er efterhånden mange år siden, vi meldte os ind i Haveselskabet. Det er noget, jeg har haft stor glæde af. Vi får 11 gange om året tilsendt bladet "Haven". Jeg læser næsten alt, hvad der står i dem. Der er artikler, som kan bruges til inspiration, nogen der kan øge min faglige viden og andre der "bare" frisker min viden op.


Alle billeder i dette indlæg, er fra den lokale havekreds tur
til Landesgardenschau i Slesvig 2008.

Medlemsskabet af Haveselskabet bevirker også, at vi er medlem i den lokale havekreds. Det er meget givende. Vi har en aktiv havekreds. Der er hvert år havevandringer både forår og efterårDet er spændende at se, hvordan andre har indrettet deres haver, og se hvilke planter de har.  

En årlig udflugt, foredrag om forskellige haverelaterede emner, samt plantemarked er noget af det, der foregår i vores lokale havekreds.

Sidst men ikke mindst, er der mulighed for, at få en god have/plantesnak med andre, der har samme interesse.
Flot og spændende bed med græsser og sommerblomster. Til højre for stien er strandkanten, der desværre ikke kom med på billedet. Vand så tæt på bedet, bevirkede, efter min mening, at det havde den helt rigtige placering i landskabet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar