1. december 2010

Etablering af græsplæne

Søndag sidst på dagen, i den weekend, hvor vi for alvor havde haft gang i riverne, gik jeg helt i "selvsving". Når noget er færdig, kan jeg næsten ikke vente med det næste, så frem med havetegningen.


Er i gang med at sætte haven af.
 Jeg VILLE bare i gang med at afsætning til plæne, bede og stier. Til afsætningspinde brugte jeg pinde klippet af en stor elefantgræs, der havde været i haven. Det fungerede udmærket, for de skulle kun markere, og ikke holde noget.

Det var helt perfekt med den tegning, jeg var helt klar over hvordan det hele skulle være. Opmålingen var ikke blevet helt præcis, havde jo aldrig lært det, men afvigelserne var ikke større, end de nemt kunne rettes til.


Det blev til en del bunker, der skulle samles
sammen efter, der var gjort klar til at så plæne.

Allerede mandag (jeg havde taget nogle feriedage), blev stykket, hvor plænen skulle være, revet og planeret. Tror, jeg var mere omhyggelig med det, end hvis vi havde haft en anlægsgartner til det. Et lille nyt æbletræ (Ingrid Marie) var også blevet plantet i plænen.


Endelig kunne græsfrøene sås.

Min mand "fik lov" til at så græsfrøene. Han skulle selvfølgelig også have lov til at lave noget af det sjove, og ikke kun det grove. Jeg havde nok også en lille forhåbning om, at han hen af vejen, ville finde en glæde ved den have, vi helt selv var i gang med at bygge op.

Græsset blev sået, og ventetiden begyndte. Nu trængte jeg snart til at se på noget grønt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar