19. december 2010

Træde sten

Bedet bag plænen var ret stort, derfor skulle det deles lidt op, så der kom en sti ind gennem det. Det skulle laves ved hjælp af nogle trædesten.
Jeg var så heldig, at få noget ølands brud, som kunne bruges til det formål.

Her er mine ølands brud lagt som en snoet sti ind gennem bedet.
Jeg startede med at ligge stenene ud oven på jorden, hvor jeg gerne ville have dem. De skulle ligge, så de ikke ville være i vejen for det bassin, der skulle laves på et senere tidspunkt.
Da stenene var lagt ud, blev de en efter en lagt rigtig fast. Der kom sand under, og hver sten blev vattert ud, både så hver enkelt lå lige, men også så der var et jævnt fald fra sten til sten.

3 kommentarer:

  1. Jeg forstår godt at du ville have trædesten i dine bede. Så er det meget nemmere, at komme til at luge. Jeg skal have lavet noget tilsvarende i mit surbundsbed ude foran.

    Ha' en dejlig søndag.

    SvarSlet
  2. Nu er det også et stort bed, du har der, men selv i et mindre, kan effekten være stor, ved at man kan komme ind i bedet, og se planterne fra forskellige vinkler. Fint med ølandsbrud!

    SvarSlet
  3. Det er nemmere at komme ind og luge, men det handler for mig mindst lige så meget om, at kunne se haven og planterne fra så mange forskellige vinkler som muligt.
    Det at kunne bevæge sig rundt i en have, får den også til at virke større :-)
    Mange hilsner Vivik

    SvarSlet