10. februar 2011

Afslutning på haveåret 2009

2009 havde været et godt haveår, og jeg var meget glad for drivhuset, vi havde fået sat op. Vi havde tilbragt en del flere timer i haven end normalt, takket være det hus :-)

Vi gik dog vinteren i møde med nogle hængepartier. Haven var lidt grønnere, end jeg syntes om, havde som sædvanligt slækket lidt på ukrudtsbekæmpelsen hen ver efteråret. Der ud over manglede jeg at få lavet en sti langs drivhuset, i modsat side af, hvor højbedene var. En bænk var blevet sat ind i bedet bag drivhuset, da vi satte det op, men bænken havde endnu ikke i efteråret fået en ordentlig plads, så der var lidt rodet i kanterne.....

Som i kan se, ser det lidt rodet ud, med den midlertidige "bænkeplads".

Gennem et par år, havde vores lokale havekreds spurgt til, om de måtte arrangere havevandring hos os, men jeg havde hele tiden trukket det, for der var så mange ting, jeg ville have bare nogenlunde på plads inden. Jeg syntes også, der  helst skulle være lidt at se på, hvis vi åbnede haven for gæster.

I løbet af 2009 tog jeg mig dog sammen, og sagde ja til havevandring først i juni måned 2010. Dette ville selvfølgelig betyde, at jeg ville komme til at bruge ekstra mange timer i haven hele det kommende forår, men det måtte så være sådan (mine egne krav til mig selv). Jeg var ligeledes klar over, at jeg ville komme til at opleve min have så ukrudsfri som aldrig før, når dagen for havevandringen kom, og det er da også hyggeligt med gæster ;-)

2 kommentarer:

  1. Det er i hvertfald en hyggelig krog på billedet:0) Jeg kender godt det med de store krav man stiller før man tør vise sin frem, men jeg synes det er så dejligt at besøge en have og man kan sagtens nyde og inspireres selvom der er lidt rod og ukrut i krogene, især hvis man kalder det Cottage-stylish.

    SvarSlet
  2. Det gør bestemt ikke mig noget, om der er ukrudt, når jeg er på besøg i andre haver. Det er slet ikke det jeg ser på andre steder.

    Jeg føler det bare helt anderledes, når der skal komme nogen her. Noget være pjat, men det er sådan jeg har det......

    SvarSlet