1. januar 2011

Stemningsbilleder 1. januar 2011

Jeg syntes altid, der er noget specielt ved 1. januar. Et nyt år er begyndt med en masse ubeskrevne blade, der er noget nyt og friskt over det, som jeg godt kan li´.




Der venter oplevelser, jeg allerede på nuværende tidspunkt  kan se frem til med glæde, men der vil også komme en masse andre ting, jeg ikke kender til endnu. Håber selvfølgelig på, at året vil blive præget af glæde og gode minder.



Det er dejligt her på årets første dag, at kunne gå en tur i haven og nyde solen. En del sne er forsvundet efter de sidste par døgns tøvejr, og det leder uvilkårligt tankerne hen mod det kommende forår. Fik helt lyst til at rydde lidt op derude, men må hellere holde mig til oprydningen indendøre efter en dejlig nytårsaften.








Der er stadig en del sne derude trods tøvejret, men der er også tegn på nyt liv. Julerosen står på spring med sine knopper, det kan ikke vare længe før de folder sig ud. Rhododendronerne har også fine knopper, så jo det kribler i fingrene efter forårets komme.

 





Jeg måtte lige en tur ind i drivhuset.
11 grader sidst på formiddagen, så det varer ikke længe, før jeg begynder at sidde lidt derude, når solen er på.



Der er fast arbejde, så snart det for alvor bliver tøvejr, så kan jeg komme i gang med at få siet og stukket komposten om. Når det er udført er min havesæson for alvor gået i gang.


4 kommentarer:

  1. Mille Moster!! Er det hvad du har af sne tilbage? og 11 grader i drivhuset. Hold da helt op, man føler næsten at det er forår. Her ligger sneen og dækker hele haven, men nogle af staudernes og de lave stedsegrønnes toppe kan ses.
    Næ nej, jeg tror godt vi kan vente en rum tid endnu med de længselfulde forårssysler lidt endnu.

    Nyd nu den dejlige solrige dag..

    SvarSlet
  2. Hej Vivik.
    Det var godt nok ikke meget sne I har. vi har stadig driver der er meter høje. Jeg vil ønske dig og din familie et godt og lykkebringende nytår. På blomstrende blog-gensyn i 2011.
    Kh Lone

    SvarSlet
  3. Nytt År og nye muligheter! Det finnes ikke noe bedre, vi må bare gripe fatt i alle mulighetene som finnes foran oss!Nyt det kommende hageåret.

    SvarSlet
  4. Nej, der er heldigvis forsvundet meget sne de sidste par dage, men nu er temperaturen igen på frysepunktet. Glæder mig vildt til, at vejret bliver lunere og haven grøn igen :-)

    SvarSlet