17. januar 2011

Oktober 2007

Endnu et haveår var ved at nærme sig afslutningen.

2007 var et år, hvor der virkelig var sket noget. Vi var meget glade for vores nyetablerede havebassin. Vand i haven betyder meget for os.
Sommerblomsterne er ved at være på det sidste, og bladene begyndt at falde af træerne.  En solsort tager sig et bad i bassinet.



Jeg må tilstå, at efteråret ikke er det tidspunkt, hvor jeg bruger mest tid på at bekæmpe uønsket vækst i min egen have. Ukrudtet tager altid mere over, end jeg egentlig ønsker det. Syntes ofte det kniber lidt med energien om efteråret, til at smutte ud i haven, når jeg kommer hjem fra arbejde. 
I mit daglige arbejde som kirkegårdsgartner, får jeg en masse frisk luft, og har jeg gået ude i regn eller blæst en hel dag, så er den største energi brugt, når jeg kommer hjem.
Jeg har derfor valgt at sige, at det er i orden at min have får lov at leve sit eget liv, på et eller andet tidspunkt hen på efteråret. Jeg ved jo, at når foråret kommer, så skal jeg nok komme efter det igen.





Det er faktisk sjældent jeg sidder stille i haven ret længe af gangen, men "faldt over" nedenstående billede.
Kan stadig huske et fantastisk dejligt oktobervejr, hvor jeg med tæppe på, sad ude i solen og læste flere timer en eftermiddag. Lunt, dejligt og noget så afslappende :-)


3 kommentarer:

  1. Det ser rigtig dejligt ud! Både haven, vandet og hyggestunden med tæppet ;)

    SvarSlet
  2. For pokker en lækker dam du fik lavet..

    Jeg fik for første gang luget helt i bund i efteråret, så nu er jeg spændt på, hvor meget der kommer op til foråret..

    SvarSlet
  3. Tak til jer begge for kommentarerne.

    Madam Bæk, jeg håber jeg engang når så langt, som du gjorde i efteråret.

    SvarSlet