13. januar 2011

Rotter i forhaven

En dag jeg gik ude på fliserne i forhaven, kunne jeg mærke, at en af stenene vippede. Det kunne ikke passe!! Det var kun et par år siden, de var blevet lagt, og jeg vidste underlaget var i orden.

I bedet kan i se, at kanten er lagt pæn ud, lige til at ligge på plads igen.
Jeg fik pillet stenen op, og vi var straks klar over, at der var ubudne gæster. Der var gravet gange ind under flere m2 af belægningen lige omkring dækslen til vores kloak.
Rotter, der var rotter!!! Jeg hader de dyr, syntes de er noget af det mest ækle.........

Jagten gik ind. Efter flere forsøg, lykkedes det, at få det hul der var nede i kloakken lukket til.  Der var dog stadig en af  rotterne ovenfor, som blev ved med at rumstere hver gang, der var ro derude. Den ville vel "hjem" i vante omgivelser igen. Vi gjorde alt for at stresse "bæstet", for rotter dør når de bliver stressede. Vi fyldte flere gange om dagen vand i de nye huller, der blev gravet rundt om kloakken, og i løbet af en uges tid var der ro på igen PYHA!!
Jeg ved ikke om vi druknede den eller den døde af stress, og må nok tilstå, at jeg var ret ligeglad, væk var den.

Endelig kunne jeg få belægningen lagt på plads, så vi kunne få ordnede forhold igen.
Der var en del sten, i belægningens bue, som var skåret til. For ikke at skulle samle puslespil, når de skulle på plads igen, havde jeg mens showet stod på, lagt kanten pænt ud i bedet, så jeg kunne se, nøjagtigt hvor hver sten havde sin plads.


Så var den lille operation næsten klaret.


5 kommentarer:

  1. Godt gået... så kan de lære det!! Husdyr kan være hyggeligt men de behøver jo ikke underminerer vore projekter! Håber der bliver ro fremover.

    SvarSlet
  2. - og NEJ, jeg mener altså ikke rotter er hyggelige....

    SvarSlet
  3. Er helt med på hvad du mener :-)

    Det var i 2007, vi havde de uønskede gæster, og der har heldigvis ikke været nogen efterfølgende :-)

    SvarSlet
  4. Gisp!! Rotter!! Mille moster, frem med kanonerne og få krybet udryddet!! Jeg kan se, at det var i 07, men alligevel. Kælerotter har jeg det fint med, men kloak rotter, næ nej fy f.....

    SvarSlet
  5. Jeg hader også de bæster, kan næsten gå i panik, for tænk hvis de kom ind...... men det gjorde de ikke. De blev heldigvis også forholdvis hurtigt udryddede.

    SvarSlet