29. november 2011

Min første trappe :-)

Halvfærdig arbejde.

I dag har jeg for første gang været med til at bygge en trappe. Det var meget sjovt og lærerigt :-)
Vi var 2 personer om at bygge trappen, som består af  5 stk. betonsten på 60x35x15 cm og 2 stk. på 30x35x15 cm.

Vi fik godkendt opgaven, trappen var helt perfekt, i vatter og med rigtigt fald, kun en´ lille ting kunne have været lidt bedre, men holdt sig alligevel indenfor normen, så YES :-)) 

Her er den færdige trappe :-)
I morgen skal vi hver især i gang med at bygge en trappe med 4 trin af herregårdssten, og selv lave tegningen og alle beregningerne.
Jeg glæder mig, det er sjovt, dagene flyver afsted, og samtidig lærer jeg en masse :-))

16 kommentarer:

  1. Hvor er du altså sej, Vivi - du er dygtig til dit fag og skal nok blive en anerkendt trappebygger.

    knus Ulla

    SvarSlet
  2. Hvor er det dejligt, at du får mulighed for at komme på et kursus, du synes er spændende og lærerigt. Ikke noget så træls som et kedeligt kursus, som man er ved at falde i søvn over.
    Din trappe er flot, er der nogen steder, du skal have lavet trappe det nye sted?

    SvarSlet
  3. Det ser jo godt ud :)
    Mon ikke der sniger sig noget stenarbejde ind i den nye have... :)

    SvarSlet
  4. Tak for jeres pæne ord :-)

    Lisbeth det er ret fladt herinde midt på heden, så det med trapper er ikke så oplagt. Der er dog et sted i vores nye have, hvor der er en lavning, har tænkt på, om der måske kunne laves et par trin der engang med tiden, men det er slet ikke noget der er planlagt, og det bliver i så fald først langt henne i det kommende haveprojekt.


    Møllebakkehaven, der vil helt sikkert løbende blive lavet noget med sten i vores nye have. Jeg har f.eks. en drøm om noget brostensbelægning, men skal lige have sparret op først, for brosten er ret dyre i indkøb.
    Jeg elsker sten :-)

    SvarSlet
  5. Det ser da vildt proft ud Vivi - godt gået! :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
  6. tak for din kommentar på min blog :)
    - du kunne jo save de større grene i mindre stykker og bruge dem på bål eller også som insektbo---

    Et flot stykke arbejde du / i har fået lavet.

    SvarSlet
  7. Hvor ser det godt ud, Vivi.
    Du bliver næsten nødt til at grave et hul et sted i den nye have, så du kan få lov at lave sådan en trappe derhjemme også :-)

    SvarSlet
  8. Herligt med helbred og evner til den slags. Jeg leger selv med tanken om, at ligge marksten som stier et par steder i haven, samt som kantning i planlagte omlægninger - kun hvis helbredet vil som jeg.

    Ha' en dejlig aften :-)

    SvarSlet
  9. Hej. Jeg synes også det ser rigtig prof ud. Det må være dejligt med sådan et godt kursus. Du slår jo to fluer med et smæk fordi jeg tænker, du kan bruge det derhjemme også!

    SvarSlet
  10. Du er for sej Vivi, det ser super godt ud.
    Annette

    SvarSlet
  11. Det ville jeg også gerne lære!
    Du bliver nok snart kåret som *Årets Gør Det Selv Kvinde* :O)

    SvarSlet
  12. Rigtigt flot arbejde, jeg glæder mig til at se mere :-)

    SvarSlet
  13. Endnu engang tak for alle jeres pæne ord. jeg skal nok vise mere. Vi er påbegyndt næste trappe, men er endnu ikke færdige med den opgave. Der er noget mere arbejde i trappe nr. 2, end i den første trappe, men mon ikke vi bliver færdige med trapperne i morgen ;-)
    Godt med nogle udfordringer, og dem får jeg :-)
    Senere i kurset skal der laves en belægning af SF sten med fald imod en rist fra 4 sider.
    Vi skal lægge herregårdssten i halvforbandt, og senere nogen i sildebensmønster.
    En støttemur er også på programmet, så der skal nok blive nok at se til de næste 2½ uge :-)

    SvarSlet
  14. Hvor er den flot!!

    Holder med Hanne, du må grave et hul i din nye have. Så kan du lave sådan et romersk teater.... Nå, spøg til side....

    SvarSlet
  15. Hej Vivi
    Hvor er du rigtig dygtig. Det må være spændende at kunne sådan noget med sten og belægning. Bare det var mig.
    De bedste decemberhilsener
    Kirsten

    SvarSlet