22. august 2016

Besøg af fantastiske havebloggere.

Dagen for afholdelse af blogtræf oprandt endelig i lørdags - en dag jeg havde gået og glædet mig til i over et ½ år.


12 gæster fra både Fyn, Nord- Midt- og Sønderjylland havde meldt deres ankomst.
Midt på formiddagen ankom de første.
Vi startede stille og roligt op med lidt rundvisning, og efterhånden som formiddagen gik, blev hele flokken samlet :-)


Det var en fornøjelse at have besøg af så mange haveinteresserede mennesker :-)


Luften summede af plante og havesnak.


Visse planter fik særlig stor opmærksomhed.




Kameraerne var også fremme.


Der blev hilst på både nye og kendte ansigter :-)
Jeg synes, det er en stor fornøjelse at møde personerne bag de forskellige blogge i virkeligheden, og af en eller anden grund, så er havefolk altså et helt fantastisk folkefærd.


Den yngste gæst var med sin far. Hvor er det skønt, at et barn gerne vil med til haveblogtræf - mon ikke hun vokser op og får meget "grønne fingre" :-)

Efter frokostpausen, som på grund af lidt køligt og fugtigt vejr blev holdt inde i køkkenet, klarede vejret endelig op, og der kunne afholdes plantebytte :-)


Det var helt vildt, så mange, mange skønne planter der væltede ud af overfyldte biler. (Billedet her er først taget efter at de fleste planter var rykket ind i andre biler og på vej til et nyt hjem).

Jeg blev begavet med så mange fine planter. Det var så overvældende, at jeg til sidst desværre mistede noget af overblikket over, hvem der havde foræret mig hvad - undskyld!


H.J. fortalte mig senere, at en cykelrytter var kommet ind for at få fyldt sin vanddunk midt i det hele, og manden havde spurgt om det var en planteskole. Gad vide hvad han har tænkt, da han fik at vide at nej, nej det er privat ;-)


Zita fik også en del opmærksomhed, selv om hun var i sin hundegård. Det var hun helt sikkert glad for :-)


Min have har ikke så mange år på bagen, så det er desværre begrænset, hvad jeg har af spændende planter at forære væk af endnu, men lidt kunne jeg da heldigvis grave op.




Vejret artede sig heldigvis fornuftigt hen over eftermiddagen, så vi kunne afslutte eftermiddagen med kaffe i haven :-)

Jeg var allerede på forhånd overbevist om, at det nok skulle blive en dejlig dag, når så mange havegladere bloggere skulle mødes, og det blev det i allerhøjeste grad.
Tusind tak til jer alle, fordi i hver især mødte op med godt humør og på den måde gav jeres bidrag til, at dagen blev helt fantastisk :-)

I går søndag havde vi igen masser af gæster i haven. I dag var det så opstart på arbejde efter ferien, men de kommende dage skal bruges på at nærstudere alle de fine planter jeg har fået. Nogen kan komme direkte ud i mine bede, og andre får et midlertidigt ophold i planteskolebedene, men en ting står klart, det kribler i fingrene for at få lavet en blivende plads til dem alle.
Jeg ved næsten ikke hvordan jeg kan takke jer nok, for alle de fine planter. De er jo guld værd, i en have der kun er på vej :-)


30 kommentarer:

  1. Herlige billeder af glade havebloggere, jeg kan næsten høre dem. Selvfølgelig blev det en god dag, det kan ikke andet med så mange skønne mennesker samlet. Jeg genkender det med at miste overblikket, først når folk er kørt skal man til at finde ud af, hvad det var, de havde med.
    Jeg håber at kunne bidrage med lidt planter næste gang. Tak for billeder - næsten som at være der selv :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også i fuld gang med at få overblik over alle planterne, og de første er allerede flyttet ud i haven :-)

      Slet
  2. Skønt at se hvordan I har hygget jer, det er bare alletiders at mødes på den måde og stor respekt for jer der afholder blogtræf i egen have :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var virkelig en hyggelig dag :-)

      Slet
  3. Hej Vivi.
    Hvor ser din have lovende ud og du har da plads til at tumle dig på.
    Må sige det ser skønt ud med så mange bloggere så mon ikke i har hygget igennem . Skønt at kunne mødes sådan dejligt netværk tillige.
    De bedste hilsner fra Grethe

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er en pæn stor "legeplads" jeg har, og det er helt fantastisk at have kontakt til så mange andre, som jeg deler interesse med :-)

      Slet
  4. Med sådan en fantastisk værtinde kunne det jo kun blive godt. Tusind tak for nogle hyggelige timer i din skønne have. Jeg fik ikke taget et eneste billede men gik bare og sugede til mig og lyttede til dine fremtidsplaner med haven. Glæder mig til at følge din have i årene der kommer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Rita, det var hyggeligt at møde dig i virkeligheden :-)
      Det gør bestemt ikke noget, at du ikke fik taget billeder. Jeg glemmer ofte selv at bruge kameraet, fordi jeg har meget mere travlt med at kigge planter og snakke ;-)

      Slet
  5. Hej Vivi,
    Tusind tak for en skøn dag i jeres have. Det var virkelig hyggeligt, og vejrer artede sig. Så spændende at se din have i virkeligheden. Glæder mig allerede til næste gang. Tusind tak for alt det lækre mad fra egen have.
    Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, det var dejligt du kunne komme :-)
      Nu må vi se, hvornår der bliver en næste gang, men mon ikke der er lidt nyt at vise frem igen om 3-4 år ;-)

      Slet
  6. Hej Vivi

    Alletiders med dit initiativ - Man kan tydeligt se at det har været en flot succes.
    Godt at se så mange havebloggere samlet!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så fantastisk, at så mange havebloggere mødte op, så er der da noget ved at invitere :-)

      Slet
  7. Hvor ser det HYGGELIGT ud-nøjagtig som du og alle deltagere fortæller det! Det har været utrolig spændende at se alle de forskellige indlæg fra din have-og læse lidt om dine planer for fremtiden!
    Håber jeg kan deltage når/hvis i vælger at lave sådan et arrangement igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har bestemt også været spændende for mig/os, at læse de forskellige indlæg, og se hvilke motiver der er blevet fokuseret på :-)

      Slet
  8. Vi havde alle sammen en herlig dag, selv Celina nød den. Vi havde i forvejen kun mødt Lene, så det var også spændende for os at møde personerne bag bloggene. Dit initiativ lykkedes i stor stil.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt, når så mange mennesker der ikke nødvendigvis kender hinanden kan mødes om en fælles interesse :-)Hold da op, så var der mange nye ansigter du skulle stifte bekendtskab med.

      Slet
  9. Hej Vivi, hvor ser det ud til at have været en dejlig dag. Men det kan det jo også kun blive med så mange skønne bloggere.
    Jeg syntes der mangler sjællændere ? det må vi råde bod på næste gang du holder træf. Så må jeg se om ikke det kan lade sig gøre at samle en bilfuld.
    Spændende med en masse nye planter til haven. Dem glæder jeg mig til at se mere til.
    Masser af hilsner fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en dejlig dag, som jeg vil se tilbage på med glæde :-)
      Ja sjællænderne manglede i denne i denne omgang, Jette kunne jo ikke "lokke" nogen med.
      Jeg glæder mig også til at få alle de nye planter i jorden. Jeg er dog så småt gået i gang. Jeg har dog fået rigeligt med sol og varme på arbejde i dag, så havearbejde på hjemmefronten strækker sig vist kun lige til vanding.

      Slet
  10. Hej Vivi.Dejlige billeder fra digt bloggertræf.Hvor ville jeg gerne have været med.Men måske til næste år?
    Og kan jo læse rundt om på bloggen at alle bare havde en rigtig dejlig dag hos dig.Dejligt sådan at kunne mødes og udveksle haveerfaringer og planter.
    Men er da lidt ked af at der er så stille på bloggen for tiden.
    Rigitg god aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt klar over, at du gerne ville være kommet herover, men sådan skulle det så ikke være denne gang. Blogtræf hos mig bliver nok først om 3-4 år igen, der skal lige vendes noget mere græs og anlægges nye bede, så der er noget at se på, men det er ikke utænkeligt, vi åbner haven i forbindelse med havefestivalen de kommende år, så det kunne også være en mulighed.
      Der er ikke så megen aktivitet på bloggene lige nu. Jeg har heller ikke været specielt aktiv hen over sommeren, men forventer det bliver bedre, nu hvor de lyse sommeraftner går på hæld.

      Slet
  11. mojn Vivi
    endnu engang TAK FOR SIDST.... det var virkelig en go' dag hos jer... Celina snakker stadig om blogtræffet og ikke mindst om Hans Jørgen og hans slik :) :), hun var virkelig nydt dagen

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak :-)Hvor er det dejligt, at Celina også fik en god dag ud af det - forhåbentlig uden mavepine ;-)

      Slet
  12. Kære Vivi Hvor dejligt at det blev en stor succes. Det ser sørme hyggeligt og smukt ud i jeres have. Godt at vejret holdt nogenlunde. Ville sådan have ønsket at kunne have været med, men håber ikke at det er sidste gang der er mulighed for at besøge jeres have. Knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Både blogtræf og de andre 4 arrangementer vi har haft, blev heldigvis en succes. Det var også lidt svært at få armene ned igen, men nu er vi landet ;-)
      Der skal nok blive mulighed for at besøge vores have igen.
      Det kan jo også altid lade sig gøre at lave en aftale, selv om der ikke lige er blogtræf eller havefestival.

      Slet
  13. Hej søde Vivi.
    Så dejligt at alle arrangementer blev en succes. Men hvordan kan det næsten blive andet med så dejlig en have og og dejlige mennesker som jer to.
    Jeg vil høre om du vil lære mig at binde en blomsterkrans, så jeg kan tage nogle billeder til bogen jeg skriver på, inden sommeren er helt slut???
    Mvh Lonni

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lonni
      Jeg vil gerne lære dig at binde en krans :-)
      Hvad siger du til på søndag, kan både formiddag og eftermiddag ? Fredag efter kl. 13 er også en mulighed.

      Hilsen Vivi

      Slet
    2. Hej igen.
      Tusind tak. Det glæder jeg mig til :-)
      Fredag passer mig bedst. Jeg kommer kl 13.30 Passer det dig?
      Er du sød at skrive tilbage hvilke blomster jeg skal have med og hvis der er andet?
      Det må gerne være lidt sommerlige blomster, hvis det kan nåes endnu.
      Klem Lonni
      Skriver også lige mit mobil nummer: 28734741

      Slet
    3. Det er helt fint med fredag kl. 13.30 :-)
      Jeg har både kranse, tråd og blomster i haven, men det er jo mest sensommerblomster nu, men vi kan lige snakke sammen.

      Slet
  14. Hej Vivi. Det var vel nok godt, at du/I havde sådan en dejlig dag.

    SvarSlet