17. august 2016

Besøg af Billund Havekreds

I går aftes var det igen tid til gæster i haven.
Billund Havekreds besøgte 2 haver hvor af den ene var vores.

   
Det er hyggeligt med gæster i haven, og vejret viste sig endelig fra den pæne side :-)


Det hele går bare så hurtigt, når godt 30 besøgende går gennem haven på en times tid.


Som vært vil jeg gerne, der er tid til en lille snak med alle gæster, og jeg forsøgte af bedste evne, men det er svært at nå hele vejen rundt.


Aftenen sluttede af med kaffe rundt ved havebordene med udsigten til en flot solnedgang :-)

Nu vil jeg glæde mig til lørdag, hvor vi holder blogtræf.
Der er i skrivende stund 11, der har meldt deres ankomst, så vi bliver en pæn lille flok :-) 
Sidder i flere derude, som har lyst til at være med, så kan i nemt nå at melde til endnu :-)





15 kommentarer:

  1. Ja med 30 mennesker i haven er det svært at nå hele vejen rundt, hvor gerne man end vil. Derfor er det en fordel for dem, der kommer hos mig, for der er ikke ret mange på en gang.
    Jeg har desværre ikke fundet nogle at følges med, sydjyderne har godt nok tilbudt at hente mig, men det synes jeg er for langt. Jeg håber, I får en hyggelig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan godt se det er nogle andre vilkår du har som øbo, når det gælder besøg i din have. Her fik vi også besøg af et par i går aftes, de havde fået rodet rundt i datoerne for havevandringen, men så var der heldigvis mere tid til snak med dem :-)
      Ærgerligt du ikke kan være med. Det plejer altid at være hyggeligt, når havebloggere mødes, så det skal det også nok blive på lørdag :-)

      Slet
    2. Ja det er jeg sikker på, at det bliver.

      Slet
  2. Hvor lyder det skønt. Dejligt at dele haven med andre, det giver masser af glæde. Jeg kan desværre ikke komme på lørdag - jeg håber i får en fantastisk dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er dejligt at dele haven med andre og få en masse dejlig havesnak :-)

      Slet
  3. Jeg er allerede begyndt at glæde mig. Må jeg tage lidt "fraklip" med, selvom sæsonen måske ikke er perfekt til omplantning?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også rigtig meget til at hilse på både nye og kendte ansigter på lørdag.
      "Fraklip" er vist altid velkomment, når havefolk mødes :-)
      Her hos mig plantes og pottes der op en stor del af året. Det kræver bare noget ekstra opmærksomhed og pleje af planterne, når det er uden for sæsonen, så lykkes det meste som regel.
      Vi ses på lørdag :-)

      Slet
  4. Jeg havde også en havekreds på besøg i aftes og det er dejligt men man når altså ikke at nyde det på samme måde som hvis der kun er et par stykker. Jeg mener Lene har meldt vores ankomst. Glæder mig til at møde dig og andre havebloggere.

    SvarSlet
    Svar
    1. I står begge på listen :-)
      Glæder mig til at møde jer :-)

      Slet
  5. Dejligt I havde en fin debut med Åben have. Jeg må tage revanche næste år hvad angår havefestival. Jeg holdt min 50års-fødselsdag om lørdagen - og ryddede op om søndagen, så havde slet ikke tid til at se på haver.
    Går forøvrigt selv og pusler med tanken om at holde åben have næste år - dog næppe til Havefestivalen, men i stedet i juli måned....nu må vi se.

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan ikke være alle steder på en´ gang, men godt du havde en god fødselsdag.
      Du kan da roligt prøve at åbne din fine have til næste år :-)

      Slet
  6. Hej Vivi, Hvor ser det godt ud med hækkene, det begynder virkelig at ramme haven ind og danne baglærred for resten. Det er jo fascinerende at der nu er lidt bar jord imellem planterne, men til næste år vil det meste være dækket, godt for den tid man bruger med lugejern og nede på alle fire.
    Jeg når desværre ikke at komme til din have i år, vi har stadig en del projekter der skal afsluttes inden vinteren. Herunder at lede vandet væk fra huset, samt færdiggøre vores BB ombygning. Men vi må lige skrive sammen, så vi ikke begge er ophængt samtidig. :-)
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. De hække jeg plantede først er godt på vej, og jeg glæder mig til, de når til det stadie, hvor ikke kun siderne men også toppen kan stå helt skarp :-)
      De ældste bede lukker mere og mere til, så visse steder i haven begynder ukrudtbekæmpelsen heldigvis at blive lettet noget, men sådan skal det jo også helst være, for der kommer hele tiden nye bede til, som altid kræver en hel del. Arbejdet kunne sagtens minimeres, hvis jeg ville bruge sprøjtemidler i haven, men det har jeg valgt ikke at gøre - eneste undtagelse er i indkørslen og på materialepladsen.
      Fortsat held og lykke med alle jeres projekter, i har vist rigeligt at se til, med så mange ender der skal afsluttes før vinteren. Har håber jeg også på, at kunne nå lidt mere i år, men der er heldigvis ikke nogle projekter, som skal være færdige til bestemt tid.

      Slet
  7. Hej Vivi,
    Er jeg på listen? Satser på at komme og se din skønne have.

    SvarSlet