27. januar 2012

Jeg bryder mig ikke om sne.


Kalenderen skriver vinter, så der er ikke noget underligt i, at der er kommet hvidt ned fra oven.
Et sneklædt landskab er flot at se på, men det er alt, hvad jeg kan sige af gode ting om sne.

Det er koldt.
Der skal bruges længere transporttid til og fra kursus, hvor jeg dagligt kører 120 km.
De sidste par år har jeg flyttet sne, i jeg ved ikke hvor mange timer og dage, både på arbejde og her hjemme

- så nej............... jeg bryder mig ikke om sne, og håber det kun er her på et kort visit !!





14 kommentarer:

  1. Jeg forstår fuldt ud din modvilje, vi håber det kun bliver kort tid, den skal ligge. Vi har kun set få snefnug her.

    SvarSlet
  2. Der plejer at være en del år imellem vi får så store mængder sne som de foregående 2 år, så der er håb for dig om et kort visit i år.
    Jeg nyder sne og også at køre i det, men jeg har heller ikke lang transport som dig.
    Ha en dejlig weekend:o)

    SvarSlet
  3. jag håller med dig. Snö är inget måste... nu får vi hoppas att det blir lite mildare igen.

    Kram

    SvarSlet
  4. Przysypało trochę śniegiem, jak u mnie :)
    Pozdrawiam.

    SvarSlet
  5. Hvis bare vejene er ryddede, så er jeg egentlig ret glad for sne. Det er så smukt og så lysner det så dejligt... men selvfølgelig skal det ikke blive liggende i en evighed :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  6. Når sneen først kommer nu, er det OK for mig.

    SvarSlet
  7. Vi har heldigvis kune fået en lille smule. Lidt pyntetligt, faktisk. Og allerede i næste uge ser temperaturen ud til af komme over frysepunktet - så hvis det er alt for i år, så er det vist billigt sluppet.
    God weekend :)
    Marie-Louise

    SvarSlet
  8. Hej Vivi
    Jeg er enig med dig. Jeg kan heller ikke lide sne og kulde, dog er jeg ikke så generet af den, som du, når den endelig kommer. Forhåbentlig bliver det ikke så slemt denne vinter.
    De bedste hilsener
    Kirsten

    SvarSlet
  9. Vi slap ikke fri for vinter i år :O) Det er dog en trøst at den ikke bliver så lang som de 2 foregående!

    SvarSlet
  10. Jeg synes nu vi har været heldig i år. Så den smule sne kan vi nok leve med. Den er da sød den lille vintergæk, som trodser kulden og bare vil op af jorden!

    SvarSlet
  11. Jeg forstår også din modvilje. Sne er smukt, idyllisk og hyggeligt at se på, men pokkers besværligt. Heldigvis er der ikke noget her, jeg vil også helst være fri!!

    SvarSlet
  12. Jeg er helt enig med dig, Vivi - væk med det :)

    SvarSlet
  13. Som flere af jer skriver, kan vi glæde os over, at sneen først er kommet så sent på vinteren, som den er i år.
    Det kan jeg kun give jer ret i, for hver dag der er gået uden sne og is, jo kortere må vinteren blive.

    Hvis jeg kunne nøjes med at sidde indendøre og betragte landskabet eller kun bevæge mig ud, når jeg har lyst, ville jeg heller ikke have så meget imod vinteren ;-)

    SvarSlet
  14. That little snowdrop is a ray of hope for good things yet to come!
    I like snow for a few of months and then I am tired of it.
    Thank you for your kind words and visits.
    Carolyn

    SvarSlet