24. marts 2015

Redskabsrummet.


En gang imellem kan det undre mig, at opgaver som ikke tager ret lang tid at udføre, ikke bliver ordnet med det samme...................
En af de små opgaver var at få sat en skinne op til mine haveredskaber. Jeg har fået den skinne forærende for lang tid siden, men først i dag fik jeg spurgt H.J. om han ville hænge den op. Det er jo fjollet, at jeg kan gå og rode rundt med mine ting, når der er en anden mulighed inden for rækkevide, men sådan er der jo så meget  ;-)


Skinnen er meget enkel. Et genialt system, hvor ophængene til redskaberne kan skubbes frem og tilbage, så det er nemt at justere afstanden mellem dem, alt afhængig af hvad der skal hænges op. Det er ligeledes nemt at hænge et ekstra ophæng på eller fjerne en, hvis der er behov for det :-) 


Sikke en orden det gav :-)




Det motiverede mig lige til at få ordnet resten af redskabsrummet, som også var blevet temmelig rodet.
 

Det er rart, at have sådan et redskabsrum, hvor der er plads til både haveredskaber, urtepotter, krukker m.m., og endda med udgang direkte til  haven :-)

20 kommentarer:

  1. Sikke et skønt rum du har - sådan et kunne jeg godt bruge - specielt med den orden! Dejligt at få system på redskaberne, det ser ret smart ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Smil - det var vist godt jeg ikke tog før billeder, for der var virkelig rodet, før oprydningen. Alle haveredskaberne stod bl.a. i en stor rodestak op af den væg, hvor skinnen nu er sat op, og arbejdsbordet fyldt med alverdens ting.
      Det er et smart system, hvor der er plads til rigtig meget.

      Slet
  2. Hvilken orden det ble i redskapsrommet:-) Du har grunn til å være fornøyd.
    Praktisk skinne, og (greit å få hjelp)
    Ha en fin kveld.
    Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er altid godt at få ryddet op :-)
      Det plejer altid at være H.J.´s opgave, når noget skal hænges op.

      Slet
  3. Hej Vivi.Dejligt med sådan et rum til alt havegrejet.....................det er slet ikke til at undvære.
    Og skønt at få ryddet op..............og den nye skinne er bare genial.
    Også dejligt at have et sted at stå og potte om og så.
    God aften Jette

    SvarSlet
  4. Sikke en smart skinne. Må jeg spørge hvor du har den fra? Jeg går nemlig og prøver at finde ud af hvordan mine redskaber skal hænges op..lige nu står de bare på gulvet i skuret...noget værre roderi.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det med en stak på gulvet kender jeg alt til, det kan nemt give rod. Jeg synes altid, jeg skulle bruge det der stod inde bagved.....................
      Som skrevet har jeg fået ophænget forærende, den skulle ikke bruges mere, og i stedet for at blive smidt væk havnede den hos mig. Jeg har ingen ide om, hvor den i sin tid er købt eller hvilket mærke det er, og har heller ingen ide om, hvor mange år den havde hængt, der hvor jeg fik den fra.

      Slet
  5. Hej Vivi. Det var en smart skinne. Der skal nok blive god orden - synes allerede at det var der.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er smart :-)
      Godt du ikke har set, hvordan jeg rodede før skinnen kom op ;-)

      Slet
  6. Hvor ser det tjekket ud!
    Sådan en orden kan jeg desværre ikke prale med :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var dejligt at få ryddet op, så der igen er god gulvplads ;-)

      Slet
  7. Dæl'me en fin orden i rummet :) - jeg kan jeg nok ikke prale med ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så må jeg se hvor længe det holder med min orden denne gang ;-)

      Slet
  8. Hej Vivi
    Skønt potterum du har og sikke en fin orden du fik lavet ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, og ja det er dejligt med det rum :-)

      Slet