26. marts 2015

Primula og nyt job.


Jeg er så glad for denne primula, som har foldet den første blomst ud i dag.
Den er helt almindelig, men alligevel noget ganske særligt for mig :-)
Den stammer fra mine for længst afdøde svigerforældres have, og er flyttet med os, begge gange vi er flyttet, siden vi fik den.


Planen var, at jeg skulle starte på arbejde den 1. april (efter 5 måneders vinterfyring), i samme job som jeg havde sidste år hos Park og Vej i Billund kommune, en god arbejdsplads med søde kollegaer, men der kan alligevel hurtigt ske ændringer..........
 
I går blev jeg tilbudt job hos HedeDanmark i Billund, hvor jeg i vinter havde afleveret en uopfordret ansøgning. Det er en arbejdsplads og et job, hvor der er så mange ting der tiltaler mig, at jeg sagde ja tak med det samme :-)
Allerede i dag havde jeg første arbejdsdag - spændende :-)
Jeg håber og tror, jeg bliver rigtig glad for mit nye job. Mavefornemmelsen er i hvert tilfælde god :-)
 

27 kommentarer:

  1. Skøn lille Primula og tillykke med dit nye job.
    Hilsen Rita

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, og ja primulaen er fin med de lilla blomster. I år må jeg hellere få den delt, så jeg kan få nogle flere af dem :-)

      Slet
  2. Jeg forstår godt, at den primula ikke må blive væk. Tillykke med dit ønskejob. Uopfordrede ansøgninger viser sig ofte at være en god idé.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil blive meget ked af det, hvis lige netop den primula gik til.
      Tak, jeg er meget glad for at have fået mit nye job :-)

      Slet
  3. Tillykke med dit nye job. Det lyder spændende.

    SvarSlet
  4. Hej Vivi skøn primula med dejlig farve og skøn historie. Hvor skønt med dit nye job, stort tillykke. Kh Tina

    SvarSlet
  5. Hvor spændende - dejligt med sådan en jobhistorie - ikke alle har held med det de gerne vil. Tillykke :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      I forhold til at få jobs, har jeg gennem hele mit arbejdsliv været meget heldig. Det er desværre langt fra alle der kan sige det samme :-(
      Der er jo også stor forskel fra fag til fag, hvor mange der er om buddet.

      Slet
  6. PS. Og sikken en fin orden i dit redskabsrum, smart med den skinne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er i hvert tilfælde med til at skabe mere orden end kaos ;-)

      Slet
  7. Nydelig Primula med historie!
    Spennende med ny jobb!

    SvarSlet
  8. Fedt - og oven i købet et ønskejob - tillykke med det.

    SvarSlet
  9. Tillykke med det nye job. Så kan du måske få brugt noget af alt det nye du har lært?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Det er den grønne del af faget, der kommer til at fylde min hverdag. Det er også der, jeg har mest erfaring, men jeg er samtidig overbevist om, at jeg kommer til at lære en masse nyt :-)

      Slet
  10. Tillykke og held og lykke med det nye job, det bliver spændende at høre hvad du skal beskæftige dig med :-)
    Det er skønt med planter som giver minder og din primula er rigtig sød.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Det er primært pleje og vedligehold af grønne områder samt service opgaver, altså helt almindelige gartneropgaver. Alligevel kan der være stor forskel på arbejde; graden af selvstændighed, ansvar, variation i arbejdet, plejeniveauer, kontakt med samarbejdspartnere m.m., samt stor forskel på sæsonlængde. I mit nye job er der mange plusser i forhold til de værdier, der betyder meget for mig :-)

      Slet
  11. Tillykke med dit nye job, HedeDanmark har scoret jackpot ved at ansætte dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Ja lad os håbe det ikke er en nitte i stedet for ;-)

      Slet
  12. Tillykke med det nye job :) Det lyder spændende :)

    SvarSlet
  13. Godaften Vivi.Stort tilykke med dit nye job.
    Det bliver da spændende med nye udfordringer.
    Og de fine primula er da ikke til at stå for.
    God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Det er altid spændende med nye udfordringer, og det tror jeg bestemt jeg får her :-)

      Slet