9. marts 2015

Forårsklar gårdhave.


Det har været det skønneste vejr i dag. Det blev benyttet til at få ordnet gårdhaven.
Græsset var trampet godt og grundigt ned, men får et helt andet look, når det får en tur med løvriven (den med metaltænder). Nu er der kommet luft til græssets rødder, så inden længe er plænen igen grøn.


Her i gårdhaven har jeg aldrig tidligere fået renset fuger mellem stenene. I dag tog jeg mig sammen, og fik krattet op i alle fuger og fyldt dem op med fint sand. Hold da helt op hvor det pyntede :-)


En gammel sandkasse har i de knap 3 år, vi har boet her optaget en masse plads her ved morgenterrassen, men den fik jeg også fjernet i dag. Det gav rigtig meget god plads :-)

 
Nu bliver der god plads til bord og stole.





Cafebord og stole er kommet ud på plads.


Her i hjørnet tilbringer vi mange timer i løbet af sommerhalvåret. Der er jo den mest pragtfulde udsigt ud over engen.




Vibeæg, hornvioler og stedmoder står og pynter på borde og bænk.


Det er fantastisk med forårsvejr - jeg elsker det :-)

2 kommentarer:

  1. Hej Vivi.Der er bare blevet så fint i jeres gårdhave..............dejligt at få det hele gjort forårsklart.
    Vi bruger fugesand når vi har renset fliserne.Og det holder ukrudtet borte et godt stykke tid.
    Vejret har jo været helt fantastisk de sidste par dage.
    Fin pynt på bænken.Sådan en er bare så god at pynte.
    Ville også vise hvad jeg har lavet i haven den sidste uge..............men det blev i stedet et indlæg om alle mine hvide blomster.
    Men er rigtig glad for at jeg har fået forspiret alle mine 15 dahlia i dag.
    Går du hjemme for tiden?
    God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er klar over, at der er andre materialer, der er bedre at fuge med for at holde ukrudt nede, end det fine sand jeg har brugt, men nu får jeg brugt den rest sand fra sandkassen jeg lige har fjernet ;-)

      Ja jeg går hjemme, har været ledig her i vinter, men starter på job igen 1. april. Håber vejret arter sig godt her i marts, så jeg rigtig kan komme godt fra start herhjemme :-)

      Slet