21. marts 2015

Besøg af hr. og fru dompap.

I dag har vi for første gang haft besøg af et dompap par i foderbrættet. Jeg så et par ovre på engen for et par år siden, men ellers har vi ikke set noget til dem.
Jeg holder utrolig meget af de fine fugle, så det var en stor glæde, de endelig kom på besøg :-)
 




Parret har været her mange gange i løbet af dagen :-)


De virker ikke til at være særlig sky.
Efter at have skudt en masse billeder gennem ruden i stuen, listede jeg et vindue op, det tog de meget roligt. Først da jeg åbnede havedøren, og fik taget et par billeder derfra lettede de.
 



Hr. og fru dompap, de er så fine :-)


Jeg håber de kunne li´ at være på besøg, og får lyst til at vende tilbage.

16 kommentarer:

  1. Godaften Vivi.Flotte billeder af dompap parret..........................vi har ikke så mange små fugle her pga. af alle vores skader...................det er lidt øv.
    Flot indlæg fra din have...................utroligt hvad du har nået derude.
    Og det ser rigtig godt ud.
    Dejligt at du har styr på haven inden du skal begynde at arbejde igen
    God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi havde heller ikke nær så mange forskellige fugle da vi boede inde i byen, som vi har her.
      Ja det er rart, at jeg næsten er igennem haven for første gang i år, det må give tid til lidt udvidelse hen over foråret :-)

      Slet
  2. Vi har dem også omkring foderbrættet for tiden - for første gang. Gode billeder du har fået taget af dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sjovt at de også har besøgt jer for første gang i år. I dag har vi ikke set noget til dem, så måske var de kun på et endags visit.

      Slet
  3. Hyggelige bilder av herr og fru dompap. Og.. flott at du har fått gjort så mye i egen hage før du begynner å jobbe igjen.
    Fint å se bildene fra hagen din:-))
    Eirin

    SvarSlet
  4. Vidunderlige fugle billeder, hvor er de flotte. Dompapen har jeg ikke set her på Amager. De lyser flot op i det grå billede. God søndag. Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja specielt hannen er synlig med det meget røde bryst.

      Slet
  5. Dem har jeg aldrig set i virkeligheden. Desto større er glæden ved dine virkeligt gode billeder af de smukke fugle. Dejligt for jer med så mange forskellige fugle i haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er en fornøjelse med alle de forskellige fugle :-) Dem kan vi bruge meget tid på at iagttage. Jeg håber, du får mulighed for at se dompap i virkeligheden engang, for de er virkelig flotte.

      Slet
  6. Det var flotte billeder af dompapperne, vi ser heller ikke meget til dem hos os.

    SvarSlet
  7. Hvor er det nogle skønne pletskud du har taget af de smukke fugle. Hos mig er de også sjældne men meget velkomne gæster. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det blev da til en helt fin lille billedserie af hr. og fru dompap :-)
      Jeg håber de kommer på besøg igen, for det er en af mine yndlings fugle.

      Slet