13. juni 2013

Husk havedagen på Museumsgården Karensminde på søndag.


Jeg glæder mig til på søndag, hvor der er havedag på Museumsgården Karensminde, som ligger ved Grindsted. 
Vi skal selvfølgelig en tur derud, både for at se på planter men også for at høre et foredrag eller to.
Plantemarkedet foregår i skønne omgivelser i og omkring den gamle museumsgård. Der er naturligvis boder med planter, men der er også mange andre spændende ting at se på :-)

I kan læse mere her om programmet for i år.

Som en lille appetitvækker kan i se mine indlæg fra havedagene i 2011 og 2012

Er der nogen af jer, der skal en tur til Karensminde på søndag ?

8 kommentarer:

  1. Hej Vivi.
    Jeg fik en flyer med hjem fra en stand i Geografisk have. Det lyder rigtig spændende, men jeg har allerede planlagt, at jeg skal til Garden Party hos Kjeld Slot i Elipsehaverne, sammen med Helle/Blomsterhatten og Tim Skovrup. Men det kan være det er en mulighed til næste år, der er jo heller ikke så galt langt til Grindsted fra mig.
    Håber du får en dejlig dag.
    Venlig hilsen Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig god tur til Garden Party til jer alle 3 :-)
      Jeg synes bestemt havedagen på Karensminde er et besøg værd, så tænk over det til næste år.
      Vi skal med havekredsen på bustur d. 22. juni, som bl.a. går op til Elipsehaverne :-)

      Slet
    2. Hej Vivi.
      Nu ses vi alligevel i morgen. Jeg kom til at nævne det for min mand, og han sladrede til Helle, som syntes det lød så godt, at vi blev nødt til at spørge Tim om han var ked af, at lave vores aftale om til Karensminde istedet. Elipsehavernes program er meget lig det de havde på tapetet sidste år, dette ville for os være noget helt nyt. Tim var frisk på, at vi kører til Karensminde, så nu ses vi sikkert derude.
      Så håber vi, at vi er lige så heldige med vejret som i dag. Vi, Helle, Jacob og jeg var i Videbæk med Haderslev og Christiansfeld havekredse og se 4 haver og besøge en planteskole i dag. Det dryppede en lille smule i den sidste have, og imens vi var på planteskolen, men ellers havde vi høj solskin og jeg fik slet ikke brug for min jakke. Til gengæld nåede vi kun lige, at pakke bilen efter planteskolebesøget, før det gav lyn, storm og skybrud. Så det var top timet. Jeg krydser fingre for, at vi er mindst lige så heldige i morgen.
      Vi ses. Venlig hilsen Malene

      Slet
    3. Glæder mig til at hilse på jer :-)
      Tror vi kører derud sidst på formiddagen. Jeg vil i hvert tilfælde høre foredraget med Jørn Dannesboe kl. 13.
      Hvis vejrudsigten holder slipper vi nok ikke helt for lidt vand, men lad os håbe det ikke bliver alt for vådt.
      Hvornår forventer i at være der ?

      Slet
  2. Jeg kan godt huske, du har skrevet om det plantemarked før, det er altid godt at komme til plantemarkeder.
    Skal du ikke med en tur herover d. 29.6. der er lige plads i en bil sydfra?

    SvarSlet
    Svar
    1. Desværre, det bliver heller ikke i år.

      Slet
    2. Det kunne ellers have været hyggeligt, for det var i min bil vi havde den ekstra plads:-)

      Slet
    3. Var næsten klar over det, men der er så mange ting lige nu, så det bliver ikke i år.

      Slet