2. oktober 2011

Sol, sommer og skønne blomster i oktober.








10 kommentarer:

  1. Smukke billeder, hvor er vi heldige at få så skønne havedage her på falderebet af sommeren:)

    SvarSlet
  2. Lækre sommer-billeder - svært at tro, det er oktober, når man ser dem :-)

    SvarSlet
  3. I oktober er man glad for hver eneste blomst der giver et sidste "show" - jeg kan godt se at man med fordel kunne have roser i den genre. Måske jeg skulle prøve at trodse rådyrene og tro på at de det meste af sæsonen har nok andet at spise end rosenbuske.
    Den lysegule tallerkensmækker har jeg også i haven og jeg samler frø lige nu for at bevare og udvide bestanden af dem - de er virkelig en fornøjelse at se på.

    SvarSlet
  4. Skønne billeder, jeg kan specielt godt lide det sidste :-)

    SvarSlet
  5. Skønt havevejr hele weekenden, dejligt. Jeg synes også godt om den gule tallerkensmækker. Den er rigtig køn.

    SvarSlet
  6. Sikke dejlige billeder :-) Det første med rosen og lavendelen er da ren sommeridyl, og så på denne årstid, we love it :-)

    SvarSlet
  7. Herlige bilder! Nydelige roser:) Jeg har den samme tallerkensmækker, som den heter på dansk:) I norge heter den blomkarse:)
    Rådyrene har herjet i våres hage hele sommeren og nå på høsten, et trist syn og se alle rosene som er blitt spist her:(
    mange av mine rosebusker fikk aldri blomstre i sommer på grunn av rådyrene spiste opp alt av knopper og blad:(
    Også hortensia, fuksia, pelargonia og storkenebb har de spist meget av..så irriterende! Hva er det de ikke spiser? De smaker på det meste er min erfaring. Eneste Allium har fått stå i fred:)
    Gleder meg til neste sommer når jeg ser de vakre blomster hos deg:) Tenk så gøy når frøkatalogene kommer:))
    God ny uke til deg.
    Klem Ellen.

    SvarSlet
  8. kanon flotte billeder, og tak fordi du delte dem med os...

    SvarSlet
  9. Skønne skønne billeder.. Det er altid så dejligt at læse - og se med hos dig ;0)
    Jeg har også plantet roser i haven på Gården - meen det kræver vist lige lidt "rådyrsikring " af haven - i hvertfald den del af den, hvor der er roser, stauder mv..
    Ja ja velkommen på landet siger jeg ;0)
    God aften.

    SvarSlet
  10. Til gårdejerinden. Er helt klar over, at vi højest sandsynligt også kommer til at stå med en opgave, der handler om at holde rådyr og harer væk fra blomster og grønsager ;-)

    SvarSlet