26. oktober 2011

Afklaring.

14 dage er frygtelig lang tid at gå og vente, især når det er en ubehagelig dag, der er i vente :-(
Nu er dagen overstået, og der er kommet en afklaring, alle ved hvor de står, uanset udfaldet.
Fyringsrunde - åh hvor jeg hader det...........

Jeg har stadig mit job. Alle kollegaerne på mit arbejdssted har også deres job, men 6 andre kollegaer (4 kvinder og 2 mænd) står desværre uden :-(

Kun tiden kan vise, hvordan arbejdet skal klares fremover. Meget vil ændre sig, når 1/3 del af gartnerne skal gå.
En ting er sikkert, det bliver en helt anden arbejdsplads. Det stod vist klart for alle, allerede da "bomben" faldt.

Der vil naturligvis komme omrokeringer af personalet, og umiddelbart ser det for mig ud til, at plejeniveauet må ændres nogle steder. 11 mand kan ikke uden videre nå det samme som 17.
Er noget spændt på, hvad ledelsen melder ud med, i forhold til, hvordan arbejdsopgaverne skal prioriteres/klares fremover.

13 kommentarer:

  1. Åhhh... kan kun gentage at fyringsrunder er psykisk tortur :o(
    Først venter man på hvem det bliver og nu kan I så gå og gisne og gætte om hvordan jeres fremtidige arbejdsplads ser ud. Samtidig er der 6 fyrede kolleger der givet er kede af det.... uha, hvor er det altså noget rod og trækker mange gode kræfter ud af alle.
    Pøj-pøj med det hele...

    SvarSlet
  2. Godt at der kom afklaring og at du beholdte dit job - men hele situationen er jo trist for alle når nogen måtte fyres.
    Godt at du nu kan se frem til flytningen uden at skulle tænke på jobsøgning på samme tid.

    SvarSlet
  3. Jeg er glad for at høre at du beholdt dit job, og at du nu forhåbentlig kan koncentrere dig mere om det nye hus og have. Men selvfølgelig påvirker det én, når kollegaer bliver fyret.

    SvarSlet
  4. Ja øv, det er en rigtig dum situation at være i, og selvom man er blandt de "heldige" (og det er jeg rigtig lettet over at høre, at du er), så sætter det sig spor og skaber usikkerhed og lidt trist stemnig i et stykke tid :-(

    SvarSlet
  5. Godt at høre, at du gik fri. Men du gik jo kun fri for at miste jobbet, for det er også hårdt at være én af dem, som er tilbage. Som du selv skriver, så er der bare mere arbejde, som skal nåes. Håber og krydser fingre for, at I har en god ledelse, som kan og vil prioritere opgaverne for jer, så I ikke selv skal stå med dårlig samvittighed, når I må lade en opgave stå uløst, fordi I ikke har tid!

    Men husker også fra vores fyringsrunder, at der blev fokuseret på, at det var hårdt og synd for dem der mistede deres job. Jer der er tilbage har også behov for psykisk opbagning; har været i 'krise' og frygtet for job og sandsynligvis eksistens og mulighed for at blive i hus mm. samtidig er I glade, for ikke at have mistet job, men kan ikke vise det af hensyn til de der bliver arbejdsløse osv. Det er ikke nemt at være nogen af parterne efter en fyringsrunde!

    Puha det blev en lang smøre, men føler med jer alle!

    SvarSlet
  6. Helt igennem trist situation med de fyringer, både før og efter. Men tillykke med du beholdt dit job, så håber jeg også, du kan holde til det efterfølgende.
    Heldigvis har du noget at se frem til i privatlivet.

    SvarSlet
  7. Dejligt at høre at du beholdt dit job, men det er træls med sådanne fyringsrunder, hvor man somme tider ender med en helt anden jobsituation alligevel, fordi arbejdsopgavene skal fordeles anderledes, der bliver måske mere stress på osv. Håber da at ledelsen vil tage opgaven alvorligt og inddrage jer i det hele.

    Men du må være lettet over at du ikke skal søge job nu hvor du gerne vil bruge energien på ny have og hus.

    Knus, Ulla

    SvarSlet
  8. Hej. Det var godt at høre, at du beholdt dit job. Jeg håber også, at I kan bevare et godt arbejdsklima, nu hvor alting bliver på en anden måde.

    SvarSlet
  9. Pyh-ha det var godt at du slap fri, men trist for dine kolleger. Der er ingen tvivl om at I får større arbejdsbyrde, tror jeg sådan er det ofte og selvom man tror at man ikke kan præstere mere så er det også ofte sådan at det rent faktisk sker. Dette er min erfaring.

    SvarSlet
  10. Jeg er naturligvis også glad på dine vegne, for at du stadig har dit arbejde. Det er bestemt mange at skære fra, pas på dig selv og hinanden i det, der nu kommer.

    SvarSlet
  11. Tusind tak til alle for jeres søde ord.

    Susanne du får beskrevet helheden i det her så godt. I dit første afsnit rammer du lige netop problemstillingen, som jeg kan frygte, hvis ledelsen ikke er meget opmærksom på den.

    Hvis de ikke er meget konkrete her, vil jeg gøre mit til, at problemstillingen kommer øverst på dagsordenen.
    Vi kommer højest sandsynligt til at løbe stærkere (som Lisbeth skriver), men det er vigtigt at vide meget præcist hvad der forventes, ellers er der stor risiko for, at nogen kører ned på det.

    SvarSlet
  12. Hej Vivi,
    Jeg er glad for at høre at du beholder dit arbejde. Det er ikke en rar situation at skulle vente 14dage med at høre om man er købt eller solgt. Håber ikke at I der er tilbage bliver stresset over arbejdsmængden fremover..

    SvarSlet
  13. Dejligt at du beholder dit job, men knapt så dejligt hvis det blot betyder at I alle skal arbejde så meget mere. Det sker jo på mange arbejdspladser her for tiden.

    SvarSlet