30. april 2013

Blomster 30. april.

Det er så skønt, at der endelig er flere og flere blomster der springer ud :-)


Kobjælde.
De er helt vidunderlige :-)


Kobjælde.


I skovhaven er både rød og blå lungeurt begyndt at blomstre.




Flere trillium er godt på vej.


Jeg havde helt glemt, der var kommet anemoner med herud.
Anemoner er noget så fine, så det er jeg glad for :-)


Enkelte steder dukker et par totter påskeliljer op.




Snepryd.
Jeg overvejer, om jeg skal begynde at plante dem ud i plænen ovre ved bålpladsen.
Det kunne være flot med et blomstertæppe om foråret derovre, men er endnu ikke helt sikker på, om det skal være snepryd eller noget andet.


Scilla.
Jeg er vild med deres mørkeblå farve.

18 kommentarer:

  1. Ja, man bliver helt glad i låget af at se blomstringen begynde i bedene med de små løgplanter og stauder.
    Jeg glæder mig også til snart at se mit livs første kobjælde-plante springe ud. Den skulle gerne blive hvid i følge planteskiltet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal nok få stor glæde af din kobjælde, de er så fine :-)

      Slet
  2. Dejlige forårsblomster, du viser i dag. Men i morgen har vi jo også 1. maj.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er 1. maj, og godt der endelig begynder at ske noget derude. Naturen er jo noget bagefter i år.

      Slet
  3. Hej Vivi.Der er ikke noget så dejligt som alle de skønne forårsblomster der vrimler op af jorden i denne tid.Har også lige lavet et indlæg med min smukke kobjælde.Skal helt sikkert også have nogle hvide.
    God aften til dig Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Har lige været en tur forbi din blog, og set din kobjælde :-)

      Slet
  4. Den ene vårlekkerheten etter den andre. Kobjældene var aldeles nydelige. Jeg MÅ rett og slett bare ha dem i min hage! Ha en fin kveld.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil du helt bbestemt blive glad for at få.

      Slet
  5. Kan godt forestille mig et helt tæppe af snepryd som kontrast til påskeliljerne.

    SvarSlet
  6. Vi har ventet længe, men nu går det heldigvis stærkt og alt bliver frodigt. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ventetiden har været meget lang i år, men nu har vi maj, så noget må snart ske derude :-)

      Slet
  7. Godt der også kommer blomster hos jer nu, kobjælder er bare fantastiske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var meget begrænset, hvad der var af blomster herude, da vi overtog, så jeg er meget glad for, jeg selv har medbragt en del.

      Slet
  8. Kobjælder er bare noget af det sødeste.......dem kunne jeg godt tænke mig flere af. For et par år siden havde jeg en del, nu har jeg kune 2 lilla tilbage....

    SvarSlet
    Svar
    1. De er virkelig søde :-) I min gamle have trives de godt, og fandt endda en, der havde sået sig selv et stykke fra moderplanten.

      Slet
  9. Hej Vivi. Dine kobjælder er rigtig fine, jeg må også ud at se til mine, de er ikke helt så langt endnu, men jeg har set knopper! Sikke et arbejde du har haft med terrasserne, det må være dejligt, at det er færdigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Med det fine vejr vi har, kan det ikke vare længe før dine kobjælder også folder blomsterne ud :-)
      Det er dejligt at være gennem terrasserne, og det sidste stykke langs gavlen på stalden blev ordnet i dag. Det er ikke det meste spændende arbejde, men det pynter.

      Slet