28. januar 2013

Tøvejr øger længslen efter forår.


Tø, hvor er det skønt :-)
Jeg kan bedre li´ at se på græs, end på al den hvide sne.
Der er stadig en del sne tilbage, men det forsvinder forhåbentlig i løbet af ugen.


Der er ikke så meget at se på i haven lige nu, men stenbrækkenes store fine blade er værd at glæde sig over :-)


Vi har ikke været i haven de sidste par uger, hvor sneen har dækket landskabet. Med lidt mildere vinde varer det ikke længe, før vi skal have ryddet op efter fældningen af det store ahorntræ.


Der bliver nok at tage fat på ;-)


Magnolien står med sine store knopper, og får mig til at længes voldsomt efter lune forårsdage og spæde nye blade på træer og buske.


Selvom sneen endnu dækker en hel del, og der stadig er frost i jorden, kan lidt barjord ses. Det får det til at krible helt vildt i fingrene, efter at komme ud og nedlægge noget mere af plænen.


I løbet af foråret håber jeg på at få nedlagt det midlertidige planteindslag. En del planter skal over i skovhaven, og resten skal stå i planteskolebedene, til jeg får lavet flere bede.


Ude i bedet ved indkørslen kan jeg glæde mig over, at jeg ikke skal kæmpe mig igennem knæhøjt ukrudt i år :-)

Der er kun en vintermåned tilbage på kalenderen, så det er klart at længslen efter foråret nu virkelig trænger sig på.

8 kommentarer:

  1. Søren har også haft gang i motorsav og økse i de seneste dage. Det er utroligt, så meget ved der produceres, når træer og hegn skal vedligeholdes.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der vil altid være noget at gå i gang med, selv hvis man sørger for at pleje det man her.
      Her hos os er læhegn m.m. ikke blevet vedligeholdt, så der er rigtig meget, der skal saves ned og beskæres de næste par år. Derefter forventer jeg, det vil være mere moderate mængder grene fremover, men alligevel noget at komme efter hvert år.

      Slet
  2. Hej Vivi. Jeg er helt enig og synes også vi er kommet nærmere forår, når der nu er plusgrader. Der har været så hundekoldt længe nu og det er så skønt, at der er mildere vejr, selvom det er noget sjappet at færdes i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi skal nok ikke forvente at vinteren er ovre, men jeg nyder hver eneste milde dag, vi har på denne årstid :-)

      Slet
  3. Ja vi længes efter foråret og efter igen at komme i jorden, men ja der er mindst en måned endnu, hvor det kan blive vinter. Jeg kan godt forstå, det kribler i dine fingre efter at komme i gang. De sidste uger har det nu ikke været så fristende at komme ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Februar er bestemt en vintermåned, men jeg ønsker så meget, at vinteren forsvinder hurtigt derefter, men, men, der er før set sne helt ind i april måned, så vi må se hvordan vejret arter sig i det kommende forår ;-)

      Slet
  4. Ja der er ikke meget sne tilbage hos dig! Vi har væsentligt mere sne, for vi fik en omgang sne i går igen.
    Du får en travt forår, så jeg kan godt forstå det kribler for at komme i gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. I dag var sneen heldigvis næsten helt væk her, da jeg kom hjem :-)
      Ja der er en masse at gå i gang med her. Jeg er noget spændt på, hvor meget vi når at få styr på i haven i år.

      Slet