14. juni 2011

Hækken er klippet.

Klipning af buksbomhækken påbegyndt.
Det første stykke er klippet. Indenfor hækken er roserne så småt begyndt at blomstre og inden længe forventer jeg, at alle de sølvblad jeg har plantet i bedet kommer til at tage sig pænt ud.
I aften fik jeg klippet hækken, det er dejligt. Det er egentlig ikke fordi, vi har så meget hæk, kun i indkørslen og så buksbomhækken i forhaven, men derfor er det nu altid rart, når det er overstået :-)

Før klipning.
Efter.
Det ser da et godt ud :-)
En nyklippet hæk tager sig altid godt ud, og det er da specielt vigtigt, at forhaven som helhed tager sig godt ud nu, hvor vi vil sætte huset til salg. Det er jo det første indtryk der møder en, når man kommer.



En af dagene må jeg vist have klippet mine buksbomkugler.

Lavendlerne langs huset er små småt begyndt at blomstre.

Hækken i indkørslen er selvfølgelig også blevet klippet. Den består af to slags spirea, der desværre har forskellig vækstform, så den hæk bliver aldrig super flot........

11 kommentarer:

  1. Ja, det pynter altid at få hækken klippet. Her hos os hører det godt nok ikke til det mest spændende arbejde, og vi klipper endda ligusteren to gange. Det værste er at få samlet alt det afklippede op fra staudebedet langs hækken. Vi har forsøgt at lægge pressening ud og samle op i og flere forskellige ting, men bøvlet er det jo.

    Dine lavendler står godt nok flot - det varer vist ikke længe...

    Jeres forhave præsenterer sig nu meget smukt, synes jeg.

    Hilsen Ulla

    SvarSlet
  2. Sætte huset til salg...det giver jo chancen for et nyt haveprojekt :-) Det ser nydeligt ud med hækken, en lav hæk indbyder til at kigge på haven det er noget vi virkelig mangler her i Danmark. Vi skærmer os mod indkig...hvilke indkig ? Der holder jeg nu meget af de amerikanske forhaver, det gør ligesom hele kvarteret mere luftigt.
    Henrik

    SvarSlet
  3. Nej, hvordan kan du flytte fra din flotte have? Jeg har ikke blogget så meget på det sidste, så det er gået helt hen over hovedet på mig.
    Men jeg giver dig ret i, at en klippet hæk gør sig godt ;-)

    Hilsen Ina
    http://annasplads.dk/

    SvarSlet
  4. Det ser så godt ud med din nyklippede hæk. Længe leve grønne klippede vækster og ned med granitskærver.

    SvarSlet
  5. En nyklippet hæk gør altid et godt indtryk - ligesom en nyklippet græsplæne. Hele jeres forhave giver et meget præsentabelt indtryk til kommende købere. Jeg håber virkelig for jer, at der er haveinteresserede iblandt - så er huset hurtigt solgt med den flotte have :-)

    SvarSlet
  6. Hvis huset er ligeså fint indeni som haven er udenfor, er du nok uden bolig inden længe.

    Hvad vil du så ?

    SvarSlet
  7. Det ser da super godt og indbydende ud. Håber der hurtigt vil melde sig en hær af købere :-)

    SvarSlet
  8. Det ser godt ud med den nyklippede hæk. Det er så dejligt med en pæn forhave. Det er rigtigt som Vibe siger, ud med granitskærver og ind med smukke forhaver som din.
    Vi har en fjeldribs hæk, som bliver grøn meget tidlig. Der er vist fuglereder i endnu, så vi venter lidt med at klippe den.

    SvarSlet
  9. Det ser flot ud i din forhave og en nyklippet hæk strammer jo altid op. Spændt på at høre når der står haveejere i kø for at købe... :o)
    Og så lige et spørgsmål. Du har jo "lokket" mig ud i kunsten at beskære rhododendron, de to første jeg skar kraftigt tilbage skyder rigtig fint og får flotte blade. Jeg har dog en tilbage som jeg ikke beskar og lod blomstre, så nu er mit spørgsmål om jeg kan beskære den nu eller er det bedre at vente til det tidlige forår??

    SvarSlet
  10. Tak for alle de søde kommentarerne.

    Henrik, hvis vi får solgt, så vi kan flytte ud til det hus vi gerne vil have, vil det afgjort give mulighed for et nyt og noget større haveprojekt :-)

    Ina, vi har fundet et skønt sted udenfor byen i nærheden af skov og å, med et dejligt stort hus, passende størrelse udbygning og 5000 m2 jord - derfor og kun derfor kan jeg nænne at flytte fra både huset og haven. Handlen bliver dog betinget af, at vi kan sælge vores hus, da vi ikke tør sidde med to huse, som tiderne er lige nu........

    Vibe og Gitte, jeg er bestemt også til grønne vækster fremfor granitskærver, som efter min mening ses alt for mange steder i disse år.

    Fru Friis, dine rhododendroner arter sig jo lige efter bogen :-)
    Ang. den sidste rhododendron, tja........ det bedste er noget tidligere på sæsonen, men personligt ville jeg godt turde tage chancen nu, men det er absolut ved at være sidste udkald for i år efter min mening.
    Du må selv vurdere om du tør gøre det nu, eller hellere vil vente til tidligt næste forår.

    SvarSlet
  11. Kære Vivik. Så tror jeg nu bare at jeg venter til foråret, den har gået rigeligt igenmmen de sidste par år, og skulle nødig gå til. Tusind tak for dit svar, dejligt at kunne trække på noget erfaring. :o)

    SvarSlet