2. april 2016

Natkjole, tete a tete og vejboden.


Weekend og tørt vejr, så kommer natkjolen ud til luftning ;-)



Jeg har længe søgt efter en gammel natkjole, og langt om længe fandt jeg en. Den er så fin med det fint broderede bærestykke. Den skal hænge til pynt i gårdhaven, når vejret tillader det, som et lille festligt indslag. Nu mangler jeg kun at finde et par fine gamle mamelukker, som kan gøre kjolen selskab.


I bunden af det stedsegrønne bed står tete a tete i fuldt flor.
 
















Jeg har gået og leget med tanken om at udvide min lille vejbod med lidt ting og sager, som bl.a. kan bruges til pynt i haven. Det nye tiltag blev søsat i dag :-)


Det vil kun være i de weekender, vi har  god tid, og vejret er godt, de ekstra ting vil komme ud, for det er for hyggens skyld, vi gør det her :-)

16 kommentarer:

  1. Sød og sjov idé med natkjole og senere mamelukker :) Jeg har ikke før bemærket dit stedsegrønne bed, hvor ser det fint ud. Hvor er det godt, at det ikke er alle, der tænker kirkegård, når de ser stedsegrønne, der er vi to også enige.
    God søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Det stedsegrønne bed var noget af det første jeg anlagde, for at adskille planteskolebedene fra bålpladshaven.
      Det er så synd, at nogen betragter stedsegrønne planter, som kirkegårdsplanter, for de er en stor berigelse også i almindelige haver.

      Slet
  2. Super ide med en vejbod, hvis jeg kom forbi ville jeg købe både den fine terrin og Zink tønden :o)
    Og jeg elsker jo sådan nogle søde sjove indslag i haven. Natkjolen bliver helt sikkert et blikfang :o)
    Forsat god Søndag fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Zinktønden, som jeg har fundet ud af er en gammel henkogningskedel, er allerede solgt, hvilket ikke er særligt overraskende ;-)

      Slet
  3. Hvor ser det fint ud med den natkjole...og et par mamelukker ved siden af ville være sjovt :) Håber du finder nogen.
    God ide at udvide vejboden :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kunne være sjovt med nogle gamle mamelukker, men nu må jeg se, hvornår jeg er så heldig at falde over sådan et par.

      Slet
  4. Hej Vivi
    Hvor ser det skønt ud med den fine natkjole, jeg håber du finder et par mamelukker til at fuldende ideen.
    Dine glade tete a tete lyser fint op i det stedsegrønne bed ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de små tete a tete er meget synlige blandt alt det grønne :-)

      Slet
  5. Hej Vivi.Sjov ide med den fine natkljole som blikfang.Og dit stedsegrønne bed ser bare godt ud.Og så med alle de fine små tete a tete
    Også en god ide med den lille bod med ting til haven.
    Er også vild med den zinkspand.
    God søndag Knus Jette

    SvarSlet
  6. Hvor hyggelig med nattøjet hængende og jeg håber da jeg du også finer de fine benklæder som lige passer til natkjolen.
    En god ide med at udvide boden lidt hvad du ikke kan bruge kan andre jo have glæde af :-) det er jo ideen bag ved genbrug i flere led.
    Kh.
    kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan sagtens selv bruge de ting der er sat til salg, men de er købt for blikfangs skyld og med salg for øje. Er der nogle ting, som jeg ikke kan sælge, kommer de ind i min egen have :-)

      Slet
  7. Kære Vivi Det ser romantisk ud med den fine natkjole. Dejligt med de gule tet a tete hvor de lyser op. Pøj pøj med boden,det ser super hyggeligt ud. Knus Tina

    SvarSlet
  8. Flotte billeder af de smukke blomster. Det er en stor have. Det må kræve en del arbejde. Min bedste veninde har også en enorm have. Den er virkelig grøn og frodig. Hun siger at det skyldes de mykorrhiza svampe i jorden, som hun brugte ved plantningen. Jeg har fundet et sted på nettet som forhandler mykorrhiza. De skulle minimerer vandforbruget og mængden af gødning. Der står en masse om det på http://okologisk-have.dk/ tjek det ud, hvis du har tid. Jeg er hooked på det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haven kræver helt klart en del arbejde, både fordi den er stor men også fordi jeg stadig er ved at anlægge den og dermed har mange bede, som ikke er helt etablerede endnu.
      Jeg har ingen intentioner om at tilføre mykorrhiza svampe i min have.

      Slet