2. maj 2012

Stemningsbilleder fra landhaven 1. maj.


I gårdhaven er der allerede stakket op med en masse planter ;-)


Vinens knopper begynder at røre på sig.


Rabarberne er ved at få fat efter flytningen.


Jeg har slæbt nogle liljekonvaller med ud i haven, men se nu her, det kunne jeg godt have undladt, for der er sandelig nogen derude.


Primulaerne har det fint ovre i skovbedet.


Det skal nok blive godt, når jeg engang får styr på min lille skovhave :-) Der skal dog fjernes en del græs, inden jeg når så langt ;-)


Denne fine Fritillaria er på vej med blomster :-)


Helt ud mod marken i vest opdagede jeg denne bærbusk. Formoder det er ribs. Spøjst sted at have den stående.........

I bedet ved terrassen kommer denne staude op gennem en masse græs. Jeg ved ikke helt hvad det er, men kan det være brudeslør ? (dem har jeg ikke haft før)


Blomster er der nok af derude, hvis mælkebøtter tæller med, hmm........

H.J. fik heldigvis klippet hovederne af en del af dem :-)


Det store ahorntræ er ved at springe ud......


......men hvad er nu det........


.........et andet træ har valgt at bosætte sig i ahorntræet. 


Der kan ikke gå mange dage før bladene folder sig ud.

8 kommentarer:

  1. Jeres bede bliver sikkert fine til næste år, ja konvalbedet kan vel godt nå at blive fint allerede i år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja mon ikke de kommer i blomst. De skal dog flyttes senere, for det område de står i, skal ryddes engang.

      Slet
  2. Dejligt med et skovbed, det er ikke til at undvære, når man har så meget plads. Det er værre med ahornen, som sætter en masse nye træer hele tiden. Jeg fjerner mange hver eneste dag.
    De gule ja dem har vi også mange af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ahornen står i græsplænen nu, så det bliver ikke noget problem før der kommer bede i nærheden ;-)

      Elsker at se en gul mælkebøttemark, men hader når de står i MIN plæne.

      Slet
  3. Ja jeg er altid facineret af, at man kan lave skovbede, det er noget særligt. Jeg synes din plante ligner en viofrøstjerne. Træet i træet ligner en røn.... Det er en sjov detalje.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver spændende at se hvad stauden udvikler dig til :-)
      Jeg er også ret sikker på, at det er en røn, der har sået sig der midt i ahorntræet.

      Slet
  4. Hej Vivi

    Det er sjovt at følge med i alt det der gemmer sig og åbenbare sig i sådan en haven man ejer det første år - der er heldigvis gode overraskelser så som de skønne liljekonvaller og så et nyt træ i ahornen naturen kan vi forsøge at styre men ind i mellem sker der heldigvis sjove og skæve ting ;)

    Godt HJ har en stor plæneklipper eller ville det godt nok tage alt for lang tid inden han kom igennem den plæne...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt sikkert spændende at se hvad der dukker op i haven :-)
      Planten i ahorntræet skal jeg have fjernet, den er meget charmerende nu, men det bliver den ikke ved med at være.

      Ja det var heldigt, at vi fik handlet plæneklipperen med, da vi købte huset, ellers havde vi været nødt til at invistere i en. Der er alt for meget græs til at klare det med en klipper, man traver bag efter ;-)

      Slet