10. maj 2014

Plantemarkeder ved Agersbøl Gods og i Skanderborg


Vi har gennem flere år besøgt plantemarkedet ved Agersbøl Gods og i år var ingen undtagelse. Der var mange handlende og et bredt udbud af planter :-)


Ofte møder jeg kendte ansigter både blandt de handlende og besøgende. Det er hyggeligt :-)


H.J. hygger sig med at tage stemningsbilleder, og her er et fint et af slagsen :-) 


Efter Agersbøl Gods fortsatte vi nord på til Skanderborg. 


Markedet var mindre, end jeg havde forventet, men der var en god stemning med handel, levende musik og hjemmebag til kaffen.


Her er dagens planteindkøb:

En stikkelsbær der får store røde bær
Sibirisk valmue
Hvid Akeleje
En hvid Geranium
Bronzeblad 
2 hvide primula


12 kommentarer:

  1. Sidste år var vi også til markedet i Skanderborg (Vestermølle), og det var altså en skuffelse, var vi enige om. Så det fravalgte vi i år.
    Men nu varer det jo heldigvis ikke så længe, før der er marked i Den Geografiske Have!!!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Markedet i Geografisk Have er et af årets højdepunkter, men også større end alle andre plantemarkeder :-)
      Skanderborg ligger et pænt stykke vej fra hvor vi bor, så det bliver heller ikke fast tradition for os.

      Slet
  2. Det var et godt køb, altid spændende at komme til plantemarked.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er altid spændende at se, hvilke planter der er :-)

      Slet
  3. Jeg synes det var et STORT plantemarked. De billeder, jeg har set fra jyske markeder de sidste 14 dage, overgår langt størrelsen af dem, vi har på Sydsjælland.
    Men jeg elsker de markeder, vi har.
    Selvom jeg dårligt har plads til mere i haven, må jeg til marked må jeg i næste uge.
    Fine hvide ting du har købt, held og lykke med dem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Plantemarkedet ved Agersbøl Gods var pænt stort, men Skanderborg var et lille lokalt marked.
      Jeg kan bedst li´ at komme de steder, hvor der er meget at se på, men små lokale markeder kan også være hyggelige.
      Mon ikke man altid kan få skuet lidt nye planter ned i sin have, uanset hvor mange der er i forvejen ;-) Jeg lider heldig ikke af pladsmangel endnu.

      Slet
  4. Fine omgivelser til plantemarkedet ved Agersbøl Gods - ja, det er altid hyggeligt at møde kendte folk - jeg kan se at du hilste på Susanne. Gode stemningsbilleder.
    Det bliver dejligt at komme på det allerstørste marked i Geografisk Have - med stort udvalg og mange kendte mennesker :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg fik hilst på og købt en Geranium af Susanne :-)
      Jeg glæder mig også til det helt store marked i Geografisk Have både p.g.a. de mange boder, men blogtræffet er også blevet en vigtig del. Det er skønt at hilse på nogen af de mennesker i virkeligheden, som jeg møder på bloggene :-)

      Slet
  5. Hej Vivi.Gode køb du fik med hjem..............og plantemarkeder er altid huggelige at besøge.
    Men glæder mig nu også til vi ses i Kolding............og håber vejret bliver ligeså godt som sidste år.God søndag Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det vil da være helt perfekt, hvis vejrguderne byder på sol og varme over Kolding grundlovsdag :-)

      Slet
  6. Sikke fine køb - og skønne skønne markeder. Stort eller småt - bare der er god stemning, glade folk og masser af planter, så kommer jeg gerne forbi :-)
    Fortsat god søndag
    Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er skønt, at jeg endelig har en have, jeg kan stoppe planter i igen. Det er noget sjovere at gå på pantemarkeder, nu hvor jeg har bedplads til at slæbe planter med hjem :-)

      Slet