12. maj 2013

Cafesæt fra White Away

Der kom en henvendelse fra White Away, om jeg ville lave en anmeldelse af en af deres cafesæt eller bænke.
Jeg må tilstå, jeg ikke kendte firmaet, så jeg var en tur inde omkring deres hjemmeside for at se, hvordan de møbler så ud.
Både cafesæt og bænke faldt i min smag.
Materialet er akaciatræ, hvilket fik mig til at tænke på en god holdbarhed.
Jeg valgte derfor at sige ja til at modtage en af deres møbler.

Det jeg fik tilsendt var et Clara cafesæt,olieret i naturfarvet træ.


Jeg elsker at have mange siddepladser i haven, fordi vi på den måde får en helt anden oplevelse af haven, end hvis vi "bare" gik rundt og kiggede.
På en stor grund som vores, er der mange steder, hvor et cafesæt kan have sin berettigelse :-)
Her ses det i en krog på terrassen. Det er hyggeligt at sidde ved et lille bord og f.eks. nyde et glas kold vin en varm sommeraften eller efter veludført havearbejde.


En anden god placering er her i gårdhaven, hvor vi kan sidde i timevis og se ud over engen og nyde plante- og fuglelivet.

Cafesættet vil i løbet af sommeren helt sikkert blive slæbt med rundt omkring på grunden, så vi kan sidde og nyde det arbejde vi laver, på vejen mod at omdanne en mark til park.
Vi har endnu ikke fået etableret ret mange faste siddepladser her i vores nye have, men det kommer :-)


Da jeg modtog cafesættet fra White Away, var jeg noget spændt på, hvor meget samlesæt der var i det.
Til min store glæde var både bord og stole lige til at slå op.
2 min. efter det var ude af emballagen, stod det klar til brug. Det er lige så let at folde sammen igen.
Det er noget jeg kan li´ :-)


Bordet foldes ud ved, at "det ene ben" sættes ind i det her træhak.


Træklodsen drejes, så er den på plads - enkelt og nemt :-)

Stolene er lige så lette at folde ud.


To små metalben skal på plads i hullerne.


Skal stolene foldes sammen, er der under sæderne en lille knap, som man trækker i for at få metalbenene ud af hullerne igen - enkelt og nemt som med bordet :-)


Den enkle måde møblerne slås sammen og foldes ud på, fik mig til at tænke: "De er gode at tage med på picnic tur". De fylder heller ikke voldsomt meget i sammenfoldet stand, så de kan nemt være med bag i bilen.

Et lille forsøg blev, at tage cafesættet under armen og gå ned over engen til åen.


Bordet i den ene hånd og to stole i den anden, det kan lade sig gøre, men efter kort tid fik H.J. lov til at bære sin egen stol. Det er nu engang lettest kun at have en´ ting i hver hånd ;-)


Her ude i naturen står cafesættet fra White Away bestemt også godt,..........


..........men det bedste er, at jeg sidder godt.
Der er ingen tvivl om, at vi tager cafesæt og picnickurv med en tur til åen en lun sommeraften, i håbet om, at vi kan sidde og nyde naturen, freden, roen og maden uden at blive ædt af myg ;-)

Mit første indtryk af cafesættet fra White Away er godt. Det er pænt, virker solidt, er nemt at håndtere og jeg sidder så godt, som jeg kan forvente på en cafestol.
Cafesættet er lavet af træ, det betyder selvfølgelig, som med alt andet træ, at det kræver vedligehold, for at det kan holdes pænt i årevis.
I det her tilfælde vedligeholdes møblerne med olie.

Det som er det interessante ved møblerne er, om de bliver ved med at være lette at slå sammen og folde ud igen, når de har stået udenfor i vind og vejr hen over en sommer.

8 kommentarer:

  1. Siddepladser kan man ikke få for mange af og det lyder som om dette lever op til de fleste af dine forventninger:o)
    Ha en dejlig søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange siddepladser er et must i min have, og der vil komme mange af dem efterhånden som vi får anlagt haven :-)

      Vi synes begge, at cafesættet er pænt at se på, og det lever op til de forventninger, jeg har til et cafesæt :-)

      Slet
  2. Hold op du er heldig for tiden med de ting du får til afprøvning. Cafesættet er rigtig fint.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ikke så tosset, at få et par gode ting til afprøvning, for at skrive et par ord om dem ;-)

      Slet
  3. Ja jeg siger som Ulla, hvor er du heldig. Det ser pænt ud dit cafésæt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Cafesættet er pænt, og vi kan begge li´ det :-)

      Slet
  4. Fine møbler - du er en heldig kartoffel!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de passer fint ind her i haven :-)

      Det er lidt heldigt, for selvom vi har en del havemøbler med fra den gamle have, så kommer vi med årene til at skulle bruge mange flere havemøbler her, hvor haven er så meget større.

      Slet