20. september 2013

Skøn bod med græskar


H.J. havde fået kig på denne skønne græskarbod, og ville over og tage et par billeder af opstillingen, som kun ligger få km fra os, ved vejen mellem Grindsted og Billund. 


Der er et stort udvalg af græskar, og der er godt skiltet med navne og oplysninger, der fortæller om de forskellige græskar kan spises eller kun er til pynt.


Swan, dem har jeg ikke set før, men de er da sjove :-)


Det var "farligt" at slæbe mig med, for jeg måtte lige have nogen med hjem ;-)


Græskarerne kom til at ligge som pynt i  whiskytønderne, som lige var blevet plantet til med lyng.

8 kommentarer:

  1. Jeg ville bestemt også bliver fristet over måde af denne flotte udstilling/salgsbod.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er en fin udstilling, og græskar er skønne at pynte op med på denne årstid :-)

      Slet
  2. Jeg kørte forbi samme sted igår, dog uden at holde ind :o)
    Det ser bare godt ud, og hvor er det hyggeligt når nogen gider at gøre så meget ud af en bod. Er det ikke også dem der har et kæmpe jordbærhus i jordbærsæsonen :o)

    Ha en go dag...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er hyggeligt, men bestemt også en god ide, at bygge en bod op, så det er synligt og ser indbydende ud.
      Det skal nok passe, at det også er dem der har jordbær salg. Det er ikke så ofte jeg kører på strækningen mellem Grindsted og krydset ind til Løvlund, da den lille vej vi bor ved ligger parallet med landevejen, og jeg derfor enten kører op på "den store vej" i den østligste rundkørsel i Grindsted, hvis jeg skal i den retning eller i krydset ved Løvlund, hvis jeg skal mod Billund.

      Slet
  3. Neeejjj en skøn bod, der kunne jeg nemt købe mig fattig ;-D
    De er vel nok flotte de græskar, og sjove med de Swan. Der findes godt nok mange forskellige slags græskar, som man aldrig har hverken set eller hørt om.
    Jeg skal også af sted i dag, og se om jeg kan finde et sted, hvor jeg kan købe nogle græskar til min store whiskytønde og min trillebør. Det gør jeg hvert år. Det hører lige som efteråret til.
    Nå haven kalder. Ha´ en rigtig god dag.
    Knus Marianne.

    SvarSlet
    Svar
    1. God arbejdslyst.
      Jeg håber du finder nogle fine græskar i dit lokalområde, du kan pynte op med :-)

      Slet