28. september 2013

En solrig septemberdag i haven


Det har været en helt fantastisk flot efterårsdag, så det var med at benytte sig af det; komme ud og nyde solen, og selvfølgelig få lidt fra hånden.


H.J. fik klippet plænen, det pynter altid :-)


En af dagene skal vi en tur ud med buskrydderen og trimme kanterne.


Jeg fik gravet et planteskolebed færdig, og er gået i gang med det sidste af de bede :-)
Det tager lidt tid, for som det ses til venstre i billedet møder jeg både sten, murbrokker og rødder på min vej.


Alt bliver gravet i dobbelt dybde, så kan græsset ligge i bunden af bedet og formulde, og dermed forbedre jorden.






Egetræet der stå oppe bag planteskolebedene blev stammet lidt op, så vi igen kan komme ubesværet rundt. 




Vi fik smagt et Ritt Bjerregård æble, som er en af de æblesorter, der er på det æbletræ H.J. fik i fødselsdagsgave. 
Æblerne er skinnende røde, saftige og søde :-)


Vi har nydt efterårets sidste blomster i haven, men udenfor haven er der også blomster, der endnu kan nydes - som her klokkeblomsten.

6 kommentarer:

  1. Flittige hænder var lige den tanke, der slog ned i mig......Så er jeg helt vild med den smukke klokkeblomst, som jeg ikke har set i nogen grøftekant i år!

    SvarSlet
    Svar
    1. Klokkeblomsterne har vi set både på engen og i vejkanten her hos os :-)

      Slet
  2. Hej Vivi.Ja! i er da så flittige.Men vejret er jo også til havearbejde.
    Synes godt nok at du er sej at grave så store nye bede.
    Rigtig god søndag Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Vejret er helt bestemt til havearbejde lige nu :-)
      Vi bor heldigvis på sandjord, så det med gravningen er overkommelig, det er jo bare at starte fra en ende af og tage lidt af gangen, så bliver det pludselig til en hel del :-)
      Det havde været meget, meget værre, hvis det var en tung lerjord.........kan blive helt svedt bare ved tanken !
      Der er fordele og ulemper ved begge jordtyper, men skal der graves, er det en gave med sandjord :-)

      Slet
  3. Hej Vivi. Sikke flittige I er. Jeg synes godt man kan se på dine billeder hvordan haven er ved at tage form. Jeg synes, du er ret dygtig! Jeg har også nydt det gode vejr og været en del i haven. Det er jo helt sommerligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er godt at være udenfor og nyde det gode vejr :-)
      Der begynder så småt at tegne sig et lille billede i haven af, hvor jeg er på vej hen ;-)

      Slet