20. september 2013

Fra pulterkammer til sy- og hobbyværelse.

Det er næsten 1½ år siden vi flyttede på landet, men der har længe været et par hængepartier indendøre. Et af dem kan der nu sættes et flueben ved :-)


Dette rum har længe stået hen som pulterkammer - et rædsel af et rum med en masse flyttekasser der ikke kunne blive pakket ud, fordi jeg manglede skabsplads. Alt muligt andet rod har det også med at hobe sig op i rum, der ikke bliver brugt til noget fornuftigt (tror det er godt, det pulterkammer aldrig blev foreviget på billeder ;-)).


I sommerferien blev jeg enig med mig selv om, at nu skulle der ske noget. Jeg gad ikke se på det rod mere, og ikke nok med det, hver gang jeg skulle bruge nål, tråd eller noget helt tredje, måtte jeg stå på hovedet og rode i kasserne.

Turen gik ind til det nærmeste byggemarked, hvor  bordplade samt et par bukke blev købt, så jeg kunne få en god lang arbejdsbord :-)
Derefter gik turen til Ikea for at købe skabe. Efter nogle timers samlearbejde, stod der endelig to store rummelige skabe klar til brug, og langt om længe kunne jeg få pakket de sidste flyttekasser ud :-) 


Det er skønt, når der er system i tingene, og jeg kan gå direkte ind og finde, hvad jeg skal bruge. Det er bestemt også mere fremende for kreativiteten, når jeg kan gå og se på de materialer, der er på lager, så mon ikke jeg kommer til at tilbringe en del timer i sy- og hobbyværelset på kolde og våde efterårs- og vinterdage :-)


Opbevarings kasser er supergode til tråd og diverse andre småting, samtidig med, at de er pæne at se på.

Den sorte hat har har jeg lavet på et kursus for mange år siden. Det var spændende at stå med et stykke stof i hænderne, som ved hjælp af damp og håndarbejde kunne strækkes og formes ned over en pulp, og til sidst ende med at blive en fin hat :-)

8 kommentarer:

  1. Det er blevet et dejligt rum og man har det bare godt når der kommer styr på tingene og orden i sagerne. Nu kan kreativiteten begynde...

    Flotte græskar i den bod, I kom forbi - helt overvældende, det pynter også op i dine smukke whiskeytønder. Og sikke travlt du har haft med alle stauderne fra dine forældres have, det er dejligt at kunne få og dele, det sparer mange penge, og du har sat det rigtigt i system i planteskolebedene.

    God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg har det bedst med, at der er orden i tingene, eller i det mindste system i rodet.
      Det sparer rigtig mange penge, når man kan få planter af familie, venner og bekendte :-) Jeg ser frem til, at jeg igen selv kan blive en af de glade givere.

      Slet
  2. Dejligt rum du har fået dig. Det er bare skønt at få styr på tingene, hader også at skulle stå på hovedet i papkasser for at finde det man skal bruge.
    Den er skisme da flot den hat du har lavet. Du kunne da sagtens slå dig ned som modist, hvis vi lige kunne få vænnet folk til at begynde at bruge hat ;-D
    Ha´ en god weekend.
    Knus Marianne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er skønt med det ekstra værelse til diverse hobbyaktiviteter.
      Jeg synes, jeg slap godt fra at lave den hat, men har ikke brugt den ret meget. Jeg er vist ikke lige typen på en hattedame ;-)
      Kan dog ikke nænne at skille mig af med hatten, så den må ligge til pynt.

      Slet
  3. Hej. Det var godt nok et dejligt anvendeligt rum og hvor ser det ordentligt og ryddet ud med dine skabe. Skabene i sig selv synes jeg er meget flotte. Det er jo blevet rigtig godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvom skabene er til opbevaring i et syværelse, må de også gerne tage sig godt ud. Synes de passer fint til husets stil.

      Slet
  4. Hej Vivi.Hold da op et dejligt sy værelse du har fået dig.Kan godt misunde dig de fine skabe så man kan se hvad man har af stoffer.
    Har to uddannelser både med at lave tøj i 15 år og også som klubpædagog i mange år.Så jeg har også rigtig mange hobby ting og stoffer i mit arbejdsværelse.Dejligt at kunne fordybe sig i hobby ting når vejret kun er til indendørs sysler.God weekend Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er lidt smart, at der er glas foroven og lukket forneden, så det jeg har lyst til at se på, er synligt, og det der ikke ligefrem pynter er gemt bag lågerne :-)
      Det er dejligt, at der er god plads til at rode med hobbyting, når vejret ikke er til udendørsaktiviteter.

      Slet