13. august 2011

Sensommer i haven

Vi er kun midt i august, det er ved at være sidst på sommeren, men det hele minder mere om efterår med de forholdsvis lave temperaturer, regn og blæst der har været i denne måned.
Ude i haven viser planterne også, at efteråret venter lige om hjørnet.

Sankt hansurten tager mere og mere farve. Det er en skøn efterårsstaude som står længe, også når den bliver plukket til buketter :-)



Calluna/efterårslyngens blomster begynder ligeledes at tage farve.


Denne fine lille euonymus/benved fik jeg for nogle år siden af en veninde. Jeg kan slet ikke stå for plantens frugter, de er så flotte :-)



Mit gule hjørne står i fuldt flor med solbrud, gyldenris, gul solhat, skønhedsøje og chrysanthemum. Lidt mere orange/gyldne farver ind imellem ville nok hæve bedets kvalitet.

6 kommentarer:

  1. Det bliver et flot sensommerflor:) Jeg holder også meget af Euronimus' små blomster og især af deres kantede grene:)

    SvarSlet
  2. Ja der er godt nok meget efterår i luften. Jeg har tændt brændeovnen, så den varmer lige her bagved mig. I aften gik jeg ind kl. 19.30, det var for koldt, blæsende og allerede halvmørkt. Det er trist augustaftenerne plejer at være så dejlige.
    Euonimus er et dejligt lille træ. Jeg har også Sct. Hans urt, men jeg synes det pæne går af dem, når de vælter.

    SvarSlet
  3. Tja.....det er ikke sommer vi har fået mest af i år. Ang. mine Sct. Hans urt så har jeg ikke haft problemer med, at de vælter.

    SvarSlet
  4. Podobają mi się wrzosy, ale to niestety symbol nadchodzącej jesieni :-( . Pozdrawiam

    SvarSlet
  5. Ja, jeg synes også det er lidt for efterårsagtigt allerede, øv.
    Det ser flot ud med dit sankthansurt-hav :-) Mine vælter også let, så I år har jeg prøvet at klippe dem ned i maj. Det virker som om det hjælper, synes jeg.
    Jeg synes dit gule hjørne er dejligt, men orange er jo altid godt, efter min mening.
    Er de små chrysanthemum flerårige? De er søde :-)
    Dejligt at høre at alt går videre som det skal med huset :-)

    SvarSlet
  6. Ja, det er en flerårig chrysanthemum. Det var en der var her i haven, da vi kom hertil :-)

    SvarSlet