24. august 2011

Endnu en havevandring :-)

Igen i aften har vi været på havevandring, denne gang med Billund havekreds. Vi besøgte den samme have, som vi besøgte i foråret se her . Det er en stor og fantastisk have, der absolut var et besøg værd igen. Plantevalget i haven gør, at den helt sikkert er spændende hele året :-)


Denne smukke og meget blomsterrige hibiscus er et flot valg ved terrassen :-)



Et kig ned gennem noget af haven, det ligner jo en drøm. Bemærk lige hvordan buskene i baggrunden har en glidene overgang fra lave til højere buske/træer. I min verden er det lavet helt rigtigt.

I den del af haven, som ligger nærmest huset, er der flere mindre bede med mange forskellige planter.

Endnu et kig gennem haven.

Prøv at bemærk stammen på den flotte prunus midt i bedet, den vil virkelig komme til sin ret om vinteren :-)

Det lille træ forrest i bedet i midten af billedet ses et tørstetræ/Rhamnus frangula, det er dog en speciel sort, som har fine næsten trådformede blade. Denne fine sag kan jeg slet ikke stå for :-)

Fin indgang til en lille sti.

Staude violfrøstjerne, som ikke smidder frø. Meget imponerende :-)



Her har vi bevæget os ned i parkdelen af haven. Det begyndende efterår kan anes i bladenes farver, Jeg er overbevist om, at der er meget, meget smukt hernede, om en måneds tid. Det vil der også være i resten af haven, men her er der store grupperinger af hver plante, og det giver en helt speciel effekt :-)

Disse rønnebærtræer var skønne, og deres farver bliver meget synlige, fordi de står  med den grønne hæk omkring.

Enkelt og smukt.

Høstfloks er noget der virkelig lyser op i haven, og de fås jo i utallige flotte farver :-)

Fantastisk farve.

Daglilje, jeg vil helt sikkert have mange dagliljer, i min næste have.

Vi skulle lige have en ekstra tur rundt i haven,  inden vi skulle hjem, og se lige her, hvem der dukkede op i skumringen nede bag i haven. Den er da sød :-))

5 kommentarer:

  1. Dejlig at få lov til at komme lidt med på havevandring. Det er da en skøn have. Tak for turen :-)

    SvarSlet
  2. Dejligt gensyn med haven, jeg var også lige tilbage og se på maj-turen. Havens ejere må være utroligt stolte af deres smukke have.

    Ulla

    SvarSlet
  3. Sikken nogle dejlige billeder, det er godt nok en fantastisk have hvor der virkelig er tænkt over detaljerne. Meget flot :-)
    Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  4. En meget dejlig have. Den er meget harmonisk med masser af skønne planter. Dejligt at blive inspireret.

    SvarSlet
  5. Hej Vivik
    tak for din kommentar på min blog ;) det var lidt "modig" af mig at udstille min kone på denne måde ha..ha.. og af "fælles" interesse måtte jeg se en "de unge møder" udsendelser "sammen" med hende igår... det var ren tortur ;(

    Endnu engang tak for rundvisningen af dine flotte billeder :)

    SvarSlet