18. august 2011

Stemningsbilleder 18. august




Inden længe vil det ikke længere være så spændende, at tage oversigtsbilleder i haven.
Haven skal nok blive ved med at tage sig anstændig ud, men for mig vil den komme til at virke mere og mere tom. På den anden side kan jeg så glæde mig over alle de planter, jeg kan starte op med i den nye have.

I dag har jeg ikke kun været ude med den lille planteske, spaden har også været i brug.

Her ser alt normalt ud endnu :-)

Drivhuset kommer vi til at mangle, men mon ikke vi kan lave et eller andet med noget plastik over, til der står drivhus på programmet, så der kan avles lidt sommerblomster om foråret :-)

Bedet th. vil blive tyndet noget ud, men jeg har en del hostaer, der kan deles og plantes i stedet. Det kan også blive helt fint.

Hjertetræet er så stort, at det får lov at blive stående, ligeledes den gule cypres i baggrunden.

Noget af dagens "høst", bl.a. brogetbladet navr, mit lille røde hjertetræ og en fin blå akeleje.

 3 forskellige azalier, min søjle gingo, træhortensiaen som blev købt i foråret, viburnum ´eskimo´ m.m.

2 kommentarer:

  1. en hård tid du går i møde, med hvilke planter der skal med og ikke skal med !!! håber du klarer det ;) go' weekend :)

    SvarSlet
  2. Ja allerhelst vil du jo have det hele med, men det kan man bare ikke, så du må vælge. Jeg har somme tider tænkt på, hvad jeg ville vælge, hvis jeg skulle flytte, i dette tilfælde til noget mindre.
    Det er meget svært at tage stilling til, men du er jo nødt til at finde ud af det nu.
    Held og lykke med det.

    SvarSlet