21. august 2011

Pelargonier

Pelargoniernes blomster er særdeles yndige. Jeg har flere forskellige stående i drivhuset, der har de det rigtig godt :-)

Pelargonier bryder sig ikke om, at få en masse vand "ned i hovedet", og det har ikke været nemt at undgå udenfor denne sommer. Inde i drivhuset kan de jo helt undgå at få vand på blade og blomster, samtidig kan de få lov at tørre lidt ud mellem vandingerne, hvilket de også har det rigtig fint med.

De gode vækstforhold i drivhuset har betydet, at pelargonierne har kvitteret flittigt med blomster gennem det meste af sommeren. De planter der i perioder har været en tur udenfor, får det meget bedre igen, så snart de bliver flyttet under glas.

Prøv lige at se hvor yndige blomsterne er, når man går tæt på :-)


10 kommentarer:

  1. Super smukke, det må man lade dem :o)
    Kh Helle

    SvarSlet
  2. Ja de er godt nok skønne, jeg er ellers ikke til pelargonier, bryder mig ikke om lugten.

    SvarSlet
  3. Oj nie lubią deszczu. Moje w skrzynkach na balkonie ucierpiały z tego powodu. Twoje są śliczne. Pozdrawiam

    SvarSlet
  4. Piękne, piękne zdjęcia. Moje w tym roku nie wyglądają ładnie.
    Pozdrawiam.

    SvarSlet
  5. Piękny kolor pelargonii z pierwszego zdjęcia...pozdrawiam...

    SvarSlet
  6. De er rigtig fine. Jeg har aldrig tænkt særligt over det med placering, måske jeg skulle overveje at have nogle i drivhuset også.

    SvarSlet
  7. Dine pelargonier er ganske rigtigt meget smukke. Den øverste ligner fløjl og nr. 2 har flotte farver.

    Jeg har haft mine pelargonier uden for om sommeren de sidste par år. De har stået under et kirsebærtræ og har derfor ikke fået så meget regn. De kan jo godt lide sol og varme og er blevet MEGET store. De er nu blevet flyttet ud i et nyt bed i deres potter, hvor de er "fyld-planter". Ved ikke hvad de synes om det. Jeg plejer at tage dem ind inden frosten og sætte dem i en vindueskarm om vinteren. Ikke noget med at gemme i kælderen osv. Det har de hidtil også syntes var fint, men nu er de rent faktisk så store, at jeg ikke lige ved, hvad jeg skal stille op med dem i år. Måske jeg skal sakse dem kraftigt ned i størrelse, inden jeg tager dem ind?

    SvarSlet
  8. De er meget skønne, især den øverste

    Gitte

    SvarSlet
  9. Tak for alle kommentarer :-)

    Nette det med frostfri overvintring er ofte et tilbagevendende problem for mange.
    Jeg kan heldigvis opbevare planter hos mine forældre.
    Når vi flytter på landet, håber jeg på at kunne opbevare dem i udbygningen der (hvis det ikke er frostfrit, må vi isolere et hjørne), så er spørgsmålet bare om der kommer lys nok ind, ellers kan der vel også rådes bod på det ;-)

    SvarSlet
  10. Hei!
    Pelargonier så så fine.
    Har en god del selv også.
    Disse to var skjønne.
    Fin blogg du har ligger meg
    til som følger
    og vil linke til din blogg.
    Takk for titten ho deg.

    SvarSlet