11. august 2011

Vi har taget en beslutning !

I går kontaktede ejendomsmæglerne os, fordi vi har en forhåndskøbsaftale på det hus vi gerne vil ha´. Et andet par var parat til at købe, hvilket betyder, at vi har 3 dage til at beslutte os. Sikke et dilemma - det havde vi ikke forventet ville ske så hurtigt.


Sidde med 2 huse, det ville vist være lidt for meget, så nedtur.......... :-((

Tankevirksomheden kørte på højtryk (selvom det var midt i arbejdstid ;-)) ................... et kvarter efter var jeg nået frem til, at vi havde brug for at se sort på hvidt, hvor tåbeligt det så ud - kontakt til banken om et møde i dag.

Hjemvendt fra arbejde i går, i gang med den helt store udregning - måske var det alligevel ikke helt udenfor rækkevidde (var dog ikke sikker på min beregning, men begyndende optur ;-)), Højest sandsynligt ville vi komme til at stå i et kæmpe dilemma i aften med SKAL -SKAL IKKE.

Møde med banken i dag................ stor overraskelse - ikke noget dilemma at forholde sig til.........

Opkald til ejendomsmægleren.................. VI VIL GERNE KØBE !! :-)) Optur.....

Nu håber vi så, at der ikke opstår problemer i forbindelse med handlen. Har lidt dårlige erfaringer fra tidligere, hvor sælger alligevel ikke ville sælge, og det hus vi har i dag,  var tæt på at smutte for næsen af os, selvom vi havde skrevet under.

Vi håber selvfølgelig på, at der ikke går flere år før vores nuværende bolig er solgt, for det er nok klogest at blive boende til det er solgt, beboede huse er nu engang lettere at sælge end tomme.

Skal man se positivt på det hele, så er en af fordelene ved det her, at vi kan flytte rigtig mange gode planter med ud på landet (i ved jo, de bestemt ikke er gratis) . Selvfølgelig raserer jeg ikke haven, men hostaer og diverse stauder, kan hurtigt fylde huller ud, så det ser anstændigt ud.

En del vil sikkert synes, vi er bindegale, men vi har en rigtig god mavefornemmelse, og så må vi tage tingene som de kommer.

26 kommentarer:

  1. Uhhh TILLYKKE hvor er det FEDT! Glæder mig på dine vegne og glæder mig vildt til at følge din anlæggelse af den nye kæmpe store have.
    Dejligt at det lykkeds :-)

    SvarSlet
  2. STORT tillykke...... Hvor er det dejligt for jer.
    Håber de sidste detaljer går let igennem, og at I nu er ejere af jeres drømmehus.
    Glæder mig til at følge hvordan du skal igang med alle dine skønne planer.
    Susan

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Sikke en gyser I har været igennem på ganske få dage - nu er beslutningen truffet og det må være skønt, at have god tid til at sætte i stand og som du siger flytte lidt have med ud i det nye.
    Glææder mig til at se opbygningen i den nye have.
    Stort tillykke med det dejlige hus :o)

    SvarSlet
  5. Jeg håber rigtig meget, at det går godt, og at I snart får solgt, men det er jo desværre svært at sælge i disse tider.
    Kunne det være en mulighed at leje ud? Ikke at det er rart, men kan jo blive nødvendigt, evt. med forkøbsret.
    Det bliver fedt at følge dine haveplaner og rart at du kan tage planter med, for de er absolut ikke gratis.
    Held og lykke, det bliver spændende at flytte til drømmestedet.

    SvarSlet
  6. Hvor lyder det godt, at I nu har taget beslutningen - det er så modløst at stå midt i vadestedet og ikke vide om man er købt eller solgt. Nu kan I se fremad og planlægge hvad der skal gøres både ift. hus og have. Det må også være dejligt, at have huset om ikke længe, så I kan få malet osv. inden I flytter ind. Og som du skriver, så kan du nå at planlægge haven og flytte "gratis" planter med til det nye - det bliver en rigtig god start :-)

    Held og lykke med at få solgt og tillykke med jeres nye ejendom :-)

    SvarSlet
  7. Stort stort TILLYKKE!
    Jeg købte også mit lille hus, før lejligheden var solgt (et lille års tid efter at boligkrisen var begyndt at kradse), og få måneder efter blev den solgt. Så man kan være heldig :-)
    Og tænk, hvis jeg havde ventet. Så havde jeg ikke fået mit lille hus. Den tanke er jo næsten ikke til at bære.
    Jeg krydser fingre for at alt falder hurtigt på plads. Hvor bliver det fantastisk :-)

    SvarSlet
  8. Til lykke med det nye hus. Når først beslutningen er taget, så skal man bare se fremad. En dag bliver huset jo solgt, og forhåbentligt varer det ikke så længe.
    Hvor skønt at kunne gå og flytte planter.Det er ikke så tit, at man har tid til det, når man køber nyt hus.

    Hilsen Ina
    http://annasplads.dk/

    SvarSlet
  9. Tak :-)

    Eva, har lige været en tur forbi den side du henviste til :-)
    Er godt klar over, at vi kan risikere at sidde flere år med huset, men tror på den er væk indenfor max. et år, men man kan jo aldrig vide.........
    Økonomisk sætter vi os, så vi kan klare at sidde med huset i MEGET LANG TID uden at skulle ligge søvnløse om natten af den grund, ellers havde vi ikke gjort det.
    Jeg er normalt en person, der helst går med både "livrem og seler". "Livremmen" er der stadig, og det halve af selerne :-)

    Ang. banker, så ser jeg dem som forretninger, der selvfølgelig gerne vil tjene penge.
    Jeg har dog min helt egen holdning til, hvordan jeg vil have finanseret tingene, og det er faktisk sjældent, på den måde banken først foreslår (det de tjener mest på).

    Det handler heller ikke om, hvad de mener vi kan leve for, men hvad vi mener, der er realistisk for os.

    SvarSlet
  10. Lisbeth, vi ser det ikke som en mulighed at leje huset ud. Lejefolk smider man ikke ud med 3 måneders varsel, og hvem vil vente et år på at overtage et hus - ingen !!
    Samtidig risikerer vi at få nogen ind der ødelægger hele huset, ikke betaler huslejen og alligevel ikke er til at komme af med. Det kan vist blive en meget dyr fornøjelse, hvis vi er uheldige.

    Signe, vi vil også meget gerne have det sted vi har fundet, og tror det bliver svært at finde noget tilsvarende med samme beliggenhed til den pris. Derfor tager vi bøvlet med at passe to huse og to haver, indtil det her er solgt :-)

    Forventer at overtage huset 15. november.

    SvarSlet
  11. Kæmpestort tillykke herfra også, jeg skal da lige love for at der skulle tages hurtige beslutninger... gyyyss!!! Men nu er det gjort og så er det bare videre, og hold da op hvor bliver det spændende at følge jeres haveprojekt, - hvis du da får tid til at skrive på bloggen!! ;o)))

    SvarSlet
  12. Hvor er det spændende, Vivik :-) Tillykke med jeres store beslutning, og jeg håber at alt kommer til at gå godt, så I får jeres drømmested.
    Jeg kan godt forstå at I har gjort det, selvom I må spare indtil det gamle hus er solgt.
    For som du siger, så er det jo bestemt ikke sikkert at I ville kunne finde et tilsvarende hus igen.
    Nogle gange skal man tage chancer i livet, for at få hvad man gerne vil have, og også for at føle sig levende. Så jeg synes det er positivt og livsbekræftende gjort :-)
    Hvor bliver det spændende at følge med i din indretning af den nye have, og jeg tror at du bliver rigtig glad for at kunne tage bidder af gamle stauder med. Det er jo et perfekt tidspunkt at dele og flytte planter de næste måneder, og så kan det jo slet ikke ses at du tager en lille bid hist og her ;-)

    SvarSlet
  13. TILLYKKE :) Hvor er det godt gået, men uha hvor har det været en svær beslutning og jeg kan sagtens forestille mig søvnløs nat med spekulationer og lommeregner. Nogle gange skal man her i livet huske at vælge til og ikke vælge fra, og det har I jo gjort. Sejt! Forhåbentlig får I solgt huset inden længe, så I kan koncentrere indsatsen om den nye ejendom og den nye have, som jeg glæder mig til at følge.

    Held og lykke med det hele og god weekend.

    Ulla

    SvarSlet
  14. Et stort tillykke herfra, det er da en positiv ting at du nu har muligheden for at flytte en stor del af planterne med derud, inden evt. salg af huset. Glæder mig til at følge de store have projekter du nu skal i gang med ;)

    go' weekend

    SvarSlet
  15. Tillykke med købet af det nye hus. Jeg håber for jer at det gamle bliver solgt inden længe. Jeg kan godt se fordelene ved at man kan dele nogle af sine stauder og flytte dem med til det nye. Det er nemlig dyrt at skulle ud og købe ind igen. Det skal nok blive rigtig godt.

    SvarSlet
  16. Pøj-pøj med det hele. I har gang i nogle af livets store beslutninger, som per definition er stressende, men når nu beslutningerne ER taget, håber jeg for jer, at I blot kan glæde jer :-)

    SvarSlet
  17. TILLYKKE - life is good whwn dreams come true :0)

    Glæder mig på jeres vegne over beslutningen og håber at der pludselig står en køber og banker på :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  18. Hvor ER det spændende. Tillykke med købet. Håber i bliver glade for det nye, og at det gamle hurtigt bliver solgt. Nogle gange må man følge hjertet og tage nogle beslutninger, for ikke at fortryde resten af sit liv :)

    SvarSlet
  19. Mange tak for alle jeres lykønskninger og pæne ord.
    Det ser ud til, at alt kører som det skal, så vi kan vist godt begynde at glæde os.
    Vi overtager 15. nov., men ved selvfølgelig ikke hvornår, vi kommer til at flytte.
    Får vi ikke solgt det her lige med det samme, får vi god tid til få ordnet lidt i det nye hus, og kan stille og roligt få flyttet nogle ting derud hen af vejen.
    Som min mand siger, vi har ikke købt et sommerhus, men vi kan da bruge huset som "sommerhus" til vi får solgt ;-)

    SvarSlet
  20. Også et tillykke med købet her fra. Nu kan du så godt sætte dig ved "tegnebrættet". Du skal nok få lavet en smuk og spændende have også der.
    Krydser fingre for at i hurtigt får solgt jeres hus.

    SvarSlet
  21. STORT tillykke herfra.. Nogen gange må man bare springe ud i det, når drømmehuset står og venter :0)
    Vi har jo som bekendt gjort det samme og jeg har det bestemt også bedst med at gå med livrem og seler - men nogen gange ik ;0)....
    Krydser fingre for I snart får solgt..
    KH.

    SvarSlet
  22. Stort tillykke Vivik. Så gik drømmen i opfyldelse ;-D Håber snart at I får huset solgt.. Jeg er utrolig glad på jeres vegne.

    Ha' fortsat en dejlig aften.

    SvarSlet
  23. Tillykke tillykke! Hvor fedt for jer, at det kan lade sig gøre på denne måde! Krydser alt hvad jeg har for at I får solgt huset hurtigt.
    Glæder mig til at følge med i den nye have!

    SvarSlet
  24. Tillykke med den store beslutning og det nye hus - det bliver spændende at se hvad der kan ske på den nye grund når du kan få lov til at "tænke stort" i planlægningen af en ny drømmehave.
    Hilsen Berit

    SvarSlet
  25. Tillykke Vivik

    Lykønskninger må vist være på plads.
    Den var god med livrem og halvdelen af selerne.

    ;)
    Eva

    SvarSlet