7. august 2011

Flere stauder

Ligularia/nøkketunge, som blomstrer rigtig flot i år.

Helenium/solbrud er ved at springe ud.

Eupatorium/hjortetrøst er en fascinerende og nem staude. Utroligt den kan nå at vokse sig så høj og kraftig hver sæson, og trods højden ikke kræver nogen form for opbinding.

Anemone hupehensis/høstanemone har en rigtig fin blomst, men de breder sig desværre ret uhæmmet.


Sidst jeg havde et indlæg med stauder fik jeg ikke denne phlox med. Jeg har en der ligner, som var med i det sidste indlæg, men denne her er mere lyserød i bladene, hvor den anden er mere hvid.


Acantus/bjørnetidsel

For små 3 uger siden klippede jeg mine geranium ´Rose Clair´ helt ned, nu er de kommet med nye blade, og en mindre blomstring er igen på vej.

5 kommentarer:

  1. Bjørnetidslen er en smuk men lidt anderledes plante. Jeg har tre stående i karantæne (var inficeret med skvalderkål), som jeg håber, at jeg snart kan frikende, så de kan blive plantet ud i bedet :-)

    Jeg forundres også tit over planternes gro-kraft, som du netop gør med hjortetrøsten. Men også storkenæben, som bare kommer igen med et flot nyt løv og en lille blomstring. At der så er andre, som gror for meget ex. høstanemonen, som jeg også har et hyr med, er jo så en helt anden sag ;-)

    SvarSlet
  2. Ja for lidt og for meget. Min hjortetrøst tager ikke sådan ved, som din. Der er tre eller fire stilke, forhåbentlig bliver det bedre næste år. Jeg købte den sidste år. Ja og Ligulariaen jeg er stadig misundelig, men jeg kan se, at min skyder med nye blade fra bunden nu.

    SvarSlet
  3. Så mange fine stauder ,jeg har noen av dem men har ikke vist navnet på dem ,nå har jeg notert meg navna ,,takk for hjelpen,, Marit.

    SvarSlet
  4. Dejlige billeder :-) Ja, min hjortetrøst er også enorm i år. Det er godt at der er nogle af planterne som er glade for alt det regn vi har fået :-)

    SvarSlet