23. november 2011

Mon ikke det er den sidste.


Det er da intet mindre end fantastisk. Der er stadig en enkelt blomst i klokkeranken, godtnok helt inde ved huset, men alligevel..................
Kalenderen fortæller vi er fremme ved den 23. november, og på trods af det, smiler denne yndige blomst til mig, når jeg træder ud på terrassen :-) Det må da næsten være den sidste blomst, denne skønne plante kan byde på.

Jeg kan takke Claus Dalby for, at den fandt vej til min have. Inden han skrev om den, vidste jeg ikke engang den eksisterede :-)

8 kommentarer:

  1. Den är jättefin o en favorit i Danmark har jag sett på flera danska bloggar.Det är nog Claus D.
    förtjänst!
    KRAM från mig!

    SvarSlet
  2. Wcale się nie dziwię, że mu dziękujesz za to, że jest w Twoim ogrodzie, bo jest śliczny. Pozdrawiam

    SvarSlet
  3. Og havde den groet i en udestue, kunne du sikkert nyde dem juleaften ;O)
    .........en udestue MÅ du have nu du har pladsen :O))

    SvarSlet
  4. Ja de er skønne, jeg kendte heller ikke noget til dem før, jeg læste om dem på CD´s blog.

    SvarSlet
  5. Ja, er det ikke fortryllende? Tænk at vi har fået så megen klokkeranke-blomsterglæde for en sølle pose frø.

    Vi havde nok ikke ventet at de stod til december, men det kommer de da vist til.

    Og de skal være velkomne...

    SvarSlet
  6. Ja jeg tror ikke det er den sidste!! Jeg har både den blå og den hvide med nye knopper - har endnu ikke åbnet sig. Der er ikke lovet frost ugen ud, så mon ikke vi får flere. Herligt med så mange klokkeranker i år over hele landet takket være Claus D.

    SvarSlet
  7. Det er helt utroligt, og en smukt billede. Jeg er vist 'allerede' træt af efterår og vinter, for alle de dejlige blomster på bloggene i dag, gør mig helt glad i maven :-)
    Har du overvejet at grave 'rankerne' og sætte dem i en potte i dit planterum ude i det nye hus? Jeg tror jeg har læst at de er flerårige.
    Men det er selvfølgelig ligeså nemt at så nogle nye til næste år :-D

    SvarSlet
  8. Susanne udestue er ikke en del af planen, vi har ikke ubegrænsede midler at gøre godt med, og opholdsrum har vi rigelig af i forvejen, så det bliver nok højest til en overdækket terrasse et eller andt sted :-)

    Hanne har tænkt på det med klokkeranken, men det bliver ikke i år det skal prøves. Der er vist andre vigtigere planter i haven, jeg skal prøve at finde tid til at grave op inden der kommer frost :-)Klokkerankerne kan jeg jo altid så igen ;-)

    SvarSlet