21. januar 2011

Siddeplads med pigsten.

Jeg havde lidt overskud af mindre sten fra mit bassinprojekt. De måtte kunne bruges til noget. Jeg besluttede mig for at lave en lille siddeplads bag havebassinet, hvor de kunne bruges som belægning.


Det var et af de mindre projekter, men alligevel sjovt at lave.





Jeg fjernede nogle trædesten, som lå hvor siddepladsen skulle være. Væk med noget jord, på med noget sand.
Der blev trukket nogle snore, så jeg havde den rigtige højde og hældning at arbejde ud fra.







I kanten blev der lagt nogle større sten, for at holde lidt på det hele. Derefter skulle der laves lidt puslespil med de små pigsten, så der ikke blev alt for meget mellemrum mellem dem.





Til sidst blev der fyldt sand mellem stenene, og "hokus krokus", så var det lille projekt klaret.



8 kommentarer:

  1. Smadder god ide med de pigsten og en siddeplads :) ... og så et sjældent billede af jer begge ...

    SvarSlet
  2. Hej Jane
    Nej, det er ikke så ofte fotografen er med på billederne ;-) Det er jo lidt mere omstændigt, når kameraet skal på stativ, og jeg er ikke så vild med at sidde opstillet til fotografering. Det gør mig derimod ikke så meget, at der bliver taget billeder, når jeg er i gang med noget, for så tænker jeg ikke så meget over det.

    H.J. har taget mange af billederne, som er vist her på min blog, må nok selv til at blive lidt mere flittig med kameraet.

    Håber der kommer en masse gode indlæg fra jeres haver, når foråret kommer :-)

    SvarSlet
  3. Hvor ser det fint ud :o) Hos os skal vi her i foråret igang med 2 stk. havebænkprojekter, og under bænkene har jeg overvejet at lægge pigsten. Nogle gange tænker jeg nogle dovne tanker, at vi da også bare kan lægge søral, men når jeg så ser dine fotos, tjaaaeee... det burde nok være pigsten.... - vi får se!! Tak for inspiration :o)

    kh fra fru friis

    SvarSlet
  4. Det er begrænset, hvor lang tid det vil tage at lave pigstensbelægning ved et par bænkepladser. Syntes du skal gemme "de dovne tanker" langt væk ;-)
    Chaussesten eller brosten kunne måske også være en løsning ??

    God arbejdslyst når du når så langt.

    Hilsen Vivik

    SvarSlet
  5. OK! det afgør vist sagen... ;o)

    SvarSlet
  6. Jeg har sagt det før, men sier det igjen: jeg er mektig imponert av deg! Det ble jo en kjempelekker uteplass:)

    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlet
  7. imponerende... flot stykke arbejde, du har fået lavet ;) jeg tager hatten af... flot...flot...

    SvarSlet