10. januar 2011

Havebassin (V)


Projekt havebassin var ved at nærme sig sin afslutning. Jeg fik bl.a. købt og plantet nogle mindre rhododendron og noget lyng i bedene rundt ved bassinet.



Der kom planter i bassinet, og vi fik sat vores springvand og UV-filter til, som vi havde med fra vores tidligere have. Sidst men ikke mindst fik vi søsat nogle guldfisk.


Jeg var faktisk rigtig glad og godt tilfreds, med det anlæg jeg havde fået lavet, og vi har glædet os over det mange gange siden.

Der er ikke noget så skønt som vand, det virker som en magnet på både fugle, frøer og insekter, og er med til at give en masse liv i haven. 

6 kommentarer:

  1. Rigtig flot anlæg I har lavet, jeg glæder mig til følge det, efterhånden som det plantes til med planter og blomster.
    Annette

    SvarSlet
  2. Wow, det hele bliver bedre og bedre!
    Jeg kan godt forstå, at I nyder det. En planlagt havedam må være dejlig at have (og ikke en u-planlagt, som den vi havde i weekenden ;)). Med fisk og rislende vand... Dejligt...

    SvarSlet
  3. Det ble sååå fint! Hvilken fisk er det dere har i bassenget? Er det Koi....(skrives nok ikke slikt, men, men...) Overvintrer den ute i bassenget, eller må du ta den opp?
    Fint var det ihvertfall. Skulle ønske at vi en gang kan anlegge en dam i hagen!

    SvarSlet
  4. Tak for jeres søde ord :-)
    Annette, tror først det bliver til sommer jeg skriver om bassinplanterne. Har vist ikke gode billeder liggende, til at illustrere med, i mit gl. billedmateriale.

    Line, du kan tro jeg sætter pris på, vi selv kan bestemme, hvor vores bassin er. Det var jo helt vildt, det du viste billeder af, ude hos dig.
    Jeg syntes også selv, haven er blevet bedre og bedre som årene er gået. Håber hvert år, at få lavet noget, så det bliver endnu bedre. Tror, der snart skal arbejdes mere med plantesammensætningen.

    Anita, det er guldfisk vi har i bassinet. Vi har ingen koi karper.
    Det er dejligt med vand i haven, håber du får lavet et bassin, hvis du ønsker det :-)

    Hilsen Vivik

    SvarSlet
  5. Hold da op, hvor er det fint!! Spændt på at se billeder fra sidst på sommeren :o)
    kh fra fru friis

    SvarSlet
  6. Der skal nok komme flere billeder :-)
    Jeg bruger resten af vinteren på, at fortælle frem til 2011.
    Fra foråret og frem, kommer der her og nu skiverier og billeder, så kan jeg komme ind på det, jeg ikke har fået med endnu.

    Hilsen Vivik

    SvarSlet