12. juni 2011

Udflugt med Billund havekreds pinsen 2011 (I)

En fin blanding af sten, formklippede planter og mere vildtvoksende planter som hostaer. 

Stentrug og små figurer.
Pinselørdag var vi med Billund - og Hejnsvig-Vorbasse-Grindsted havekreds på den årlige udflugt. I år gik turen nord på til Silkeborge og Randers området.




Det blev en dejlig dag, hvor vi besøgte 4 meget forskellige haver, og alle steder var der megen inspiration at hente :-)
I dette og de kommende indlæg, vil jeg vise nogle af de billeder vi tog de forskellige steder, hvor vi var på besøg.





Der var mange fine grønne planter, men ind imellem dukkede der planter op i blomst. Midt i det grønne, blev de meget synlige på den gode måde.
Første stop var i Silkeborg hos Jørn Møller Jensen . Jeg havde set frem til at se haven i virkeligheden, fordi jeg har fulgt med på hans blog, læst om og set skønne billeder fra haven.

Så enkelt og smukt :-)

Spændende med de planter der er plantet helt ud i belægningen.
Det var spændende at se haven i virkeligheden. Den er lige så fin, som billederne viser :-)



En meget fin opstammet og klippet J. ´Blue Star´
Der er mange formklippede planter i haven, og der ud over er den fyldt med en masse små fine detaljer.
Der var flere siddepladser i haven, mange natursten og plantevalget var en fin blanding af de formede planter og mere "vilde" planter som f.eks. hostaer. Det giver en god balance :-)

Et lille vandhul midt i forhaven.

Bemærk de små sten med vand i, der er i stien. De findes flere steder i haven. Dem er jeg meget fascineret af.
Jeg tog turen rundt i haven flere gange, og der blev ved med at dukke små fine ting op hver gang, og der er helt sikkert også nogle ting, der ikke nåede at fange mit øje.

Flot farvesammensætning.


Fantastisk der kan være så mange fine planter og detaljer i en have af almindelig parcelhus størrelse :-)





4 kommentarer:

  1. Ja det har uden tvivl været spændende at se den have, det er flotte billeder.
    Jeg tænkte på det der med, at du var rundt flere gange. Det er nemlig problemet ved de haverundture. På en time kan man ikke nå at se det hele ordentligt, og slet ikke de mange små detaljer. Egentlig burde det kun være højst 2 haver og så med rigtig god tid i hver have.
    Men når det er sagt, er det også dejligt, at nogle vil åbne deres haver, så man kan samle nye idéer. Og selvfølgelig kan de ikke have folk rendende en hel dag for at samle nye idéer og få alle detaljerne med, men der er da noget om snakken.

    SvarSlet
  2. Skønt med sådan en havetur Vivik - og Jørns have har het skkert været turen værd. Så grønt og frodigt der er.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  3. Det var da en skøn måde at bruge dagen på. Jeg kan forestille mig, at Jørns have var fantastisk at opleve i virkeligheden.

    SvarSlet
  4. Det er rigtig dejligt, når der er nogen som åbner deres have :-) Det var en fin oplevelse at se Jørns have i virkeligheden :-))

    SvarSlet