12. juni 2011

Blomster på og omkring terrassen.

I dag har vi gået og hygget os lidt ude i haven med at få plantet flere sommerblomster ud i krukker og bede.

Vi fik plantet lathyrus i en nyanskaffet krukke fra Bilka, stativet er hjembragt fra samme sted.
Jeg kan godt ærgre mig over at vi ikke købte lidt flere krukker og stativer, når vi nu var afsted. Jeg mangler begge dele!! Det endte med at jeg måtte finde en gammel krukke frem og selv lave et stativ af nogle pinde fra en elefantgræs. Det er ikke det smukkeste, men det fungerer.

H.J. fik boret hul i denne gamle zinkspand, som derefter blev plantet til med salvie, lobelia og prydtobak.

Sommerblomsterne i whiskytønderne har det rigtig fint og vokser godt. Det skal nok blive rigtig flot senere på sommeren. Både prydtobak og petunia blomstrer allerede.

I bedet ved terrassen har jeg planter i grøn, hvid og lilla farver.

Yndlingsmotivet lige nu er bassinet med blå iris, løvefod og den gule cyres i baggrunden.

2 kommentarer:

  1. Her er det frodig se jeg ,blå iris er blitt en av mine favoritter også.
    Fine bilder og hage ,ha en fin dag , Marit.

    SvarSlet
  2. Fint stativ, ja dem kan man nok hurtigt komme til at mangle. God pinse

    SvarSlet