1. maj 2011

Geografisk have 1. maj 2011


Vi har været en tur i Geografisk Have i Kolding i dag. Det er skønt, at gå en tur derinde, og se på alle træer, buske og blomster. De løvfældende planter står med deres friske nye blade, og der er allerede en masse forskellige planter der blomstrer.




Er man planteinteresseret, er det en ekstra fin oplevelse at tage derind, for de har rigtig mange forskellige planter fra mange steder i verden. Indenfor mange af planterneslægterne, har de også mange forskellige arter, så det er virkelig spændende. Jeg ser noget "nyt", hver gang jeg er der :-)


Mange planter kan både ses på afstand, men også tæt på.


Vi har købt et medlemsskab i Geografisk Haves venner, og har dermed fri adgang til haven. Jeg  håber derfor på, at vi kan få tid til at køre derned en gang om måneden her i sommerhalvåret.



Jeg er helt vild med denne konvalbusk. Den har en fantastisk stamme.












8 kommentarer:

  1. Skønne skønne billeder og haver, ja for der er vist flere ikke sandt? Jeg vil give dig helt ret i at man kan få inspiration til nye planter, tror det er en rigtig fin idé hvis I kan finde tid tid at besøge haven flere gange på en sæson, det er en oplevelse og forståelse vi ofte mangler når man kun ser en haven en gang.

    SvarSlet
  2. Dejlig billeder fra haven, det er vist også snart på tide jeg kigger forbi igen... ;)
    Og ellers er der jo 5. juni!

    SvarSlet
  3. Henrik, alle billeder i dette indlæg er fra Geografisk Have i Kolding, så jeg ved ikke helt, hvad du mener med at der skulle være flere haver.

    SvarSlet
  4. Herlige billeder, forsommeren er bare over os!

    SvarSlet
  5. Jeg har aldrig været der, men tror jeg skal forsøge at lægge turen omkring haven denne sommer.

    SvarSlet
  6. Så kom I også forbi tulipanmarken, sikke nogle flotte fotos du fik taget. Jeg skal derud igen en af dagene, og så håber jeg at han har fået sat navne på. Min plan er at fotografere navn og tulipan sammen og smide på bloggen!
    Jeg glæder mig til et gensyn med Geografisk Have til grundlovsdag... Så skal vi ud og bruge (flere) penge på planter!

    SvarSlet
  7. Dejlig park. Jeg har aldrig været der, men mon ikke jeg kommer der engang?

    Ha' en dejlig dag :-)

    SvarSlet
  8. Annette, læser glad og gerne med, hvis du får tid til at tage bileder af tulipanerne med navneskilt på :-)
    Jeg satser også på at komme til Kolding grundlovsdag - spændende hvad jeg får slæbt med hjem fra plantemarkederne i år ;-)

    SvarSlet