12. februar 2011

Sol men koldt.

Der er ikke meget varme udenfor i dag, men solen skinner :-) Jeg måtte ud i haven, bare lidt. En halv times tid var fint, fik klippet stauder ned i bedet langs garagen, det pynter alt sammen , og jeg fik lidt frisk luft :-)

Nogle af mine vintergækker er endelig begyndt at blomstre.


Guldfiskene kunne ses under den tynde is i havebassinet. Det var ikke længe det fik lov, at være helt isfri derude i denne omgang.....


Så var der lige vores stakit over mod naboen...........eller stakit er måske så meget sagt, det er mere mangel på samme, der røg 2 sektioner den nat der var stormvejr. Er blevet enig med vores flinke naboer om, at vi venter med at sætte nyt i, til det bliver forår. Vil ikke til at skifte flere gange, hvis en vinterstorm skulle ramme os endnu engang.


Ikke alt har været lige koldt i dag. I drivhuset var der først på eftermiddagen 30 grader. Skønt at sidde derinde og varme sig :-))

4 kommentarer:

  1. Skønt med solen der varmer. Vores havestue blev så varm, at vi kunne spise frokost i den for første gang i år. Ærgerligt med hegnet, men godt at I er enige med naboen.
    Ha' en god lørdag aften.
    Ina
    http://annasplads.dk/

    SvarSlet
  2. Kære Vivik.

    Jeg tror ikke, at der er mange i lille Danmaark, der gik helt fri for stormen forleden. Her røg noget at taget på drivhuset for gud ved hvilken gang. Så 30 grader har vi ikke i drivhuset i øjeblikket ;-)

    Mine vintergækker ser ud til, at være lige så langt fremme som dine, og vores fisk har allerede været oppe og hilse på. Tror ikke at vi har mistet nogen endnu, men det plejer også først, at være når vandet bliver varmere.

    Ha' en dejlig lørdagaften ;-))

    SvarSlet
  3. 30 grader! Det var meget. Mine vintergækker er slet ikke så langt fremme som jeres, men de står også i dyb skygge.

    Ja, stormen var slem for mangt og meget. Plejer er som bekendt død, men det er vist sjældent vi får den slags storme mere end en gang.

    SvarSlet
  4. Ina, dejligt for jer, at i kunne spise i havestuen, vel altid noget særligt med første gang hvert år :-))

    Madam Bæk, noget værre ØV med jeres drivhus.

    Nette, jeg har også lidt vintergækker i skyggen, men de har heller ikke blomster endnu.

    SvarSlet