22. februar 2011

Skybrud

Normale tilstande på terrassen

Det er så dejligt, at vise fine og frodige billeder fra haven, men det er ikke altid det hele er solskin og skønne blomster.
En julidag sidste sommer blev himlen pludselig meget mørk, og i løbet af få minutter blæste det voldsomt op. Duge og vaser lettede fra havebordet, og så stod vandet ellers ned...........

Tagrender og nedløbsrør havde ikke en chance, og mine engletrompeter  fik sig en ordentlig rusketur.

Jeg frygtede virkelig, at haven var ved at blive raseret, men så galt gik det til alt held ikke, og her på vores sandede jord, forsvandt vandet hurtigt igen.

Det var helt vildt  :-(


6 kommentarer:

  1. Hej Vivik.
    Hold da op, der er godt nok åbnet for sluserne....

    SvarSlet
  2. Det er da sjældent vi får en ordentlig omgang her i Danmark. Jeg har boet en del år i udlandet, og når der var varsel om "regnstorm" om sommeren, var det med at få ALT væk, da det ellers fløj rundt i luften.

    SvarSlet
  3. Du er simpelthen så flittig med indlæggene så det bliver lige en kombikommentar. Det er nogle fantastiske billeder af skybruddet - og øj hvor kan sådan et slå planter til jorden, men det er også hyggeligt hvis man sidder inde:) Dine stemningsbilleder fra juni er dejlige - der er så stor glæde når det hele står i blomst og skønt her om vinteren at se billederne.
    Og tillykke med de 3 måneder, jeg glæder mig til forsat at følge dig. Jeg er enig i hvor givende og inspirerende det er at blogge og have kontakt med andre med samme interesse det er bare super hyggeligt:))

    SvarSlet
  4. Lige præcis den dag, på det tidspunkt, var jeg i Løveparken (Givskud Zoo) med mine 2 store, og Laura i en meget gravid mave. Himlen blev mørkere og mørkere - alle folk løb til deres biler - og i løbet af et kvarters tid var vi de eneste tilbage!! Så er det altså en stor park ;)
    Regnen stod ned i lårfede stråler - det var flot at se på inde fra bilen...
    Hej fra Line

    SvarSlet
  5. Det ser helt vildt ud det der, godt haven holdt til det og at vandet ikke gav de store problemer.

    Det ville ikke have været sjovt at miste den flotte engle trompet pga. sådan noget vejr.

    SvarSlet
  6. Tak for jeres kommentarer. Det var noget voldsomt den dag.

    Line, kan næsten se jer, dig højgravid med 2 små børn ved hånden i en mennesketom Løvepark, håber ikke i blev alt for våde inden i nåede bilen.
    Har været i Løveparken mange gange, da jeg arbejdede som pædagog. Dejligt sted, at komme med børnene :-)

    Annette, Engletrompeterne overlevede. De er dog blevet så store og tunge, at jeg ikke orker at løfte dem på traileren mere, når de skal køres i vinterhi.
    Har foræret dem til min far, som kan bringe den til huse om vinteren, uden at skulle løfte ret meget rundt på dem. Det var iøvrigt små stiklinge, han havde lavet til mig for år tilbage :-)

    SvarSlet