3. februar 2014

Forårskuller 3. februar.


Kalenderen skriver kun februar, men når solen skinner, der er plusgrader, næsten vindstille og fuglene synger, så få jeg forårskuller, selvom der stadig ligger lidt sne på skyggefulde steder. 
Det næsten forårsagtige vejr trak voldsomt, så det endte selvfølgelig med, at jeg tullede rundt i haven et par timer i eftermiddag. Der er jo altid noget, der kan ordnes ;-)
Plænen i gårdhaven blev revet og visne blade fjernet. 


Udenfor plankeværket er de omkring 250 krokusløg, jeg satte i efteråret, på vej op.


Tænk at de inden længe folder deres fine blomster ud. 
Jeg glæder mig :-)


Stauderne foran huset blev klippet ned. Der var ikke rigtig nogen prydværdi i frøstandene længere, og beskytte nye skud gjorde de heller ikke.
Muldvarpeskudene blev jævnet, så i morgen går jagten ind igen, for de små bæster skal nok "muntre sig" i løbet af natten, så jeg kan se, hvor der skal sættes ind.


Mine planteskolebede skaber stor forventnings glæde, nu hvor sneen svinder ind. Det bliver skønt, når jeg i løbet af foråret kan hente planter her, til udplantning i de bede jeg fik klargjort i efteråret :-)


20 kommentarer:

  1. Vi er SÅ parate til forår :) det skal nok blive et overvældende syn, når alle krokusserne blomstrer

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja forårsparat er jeg altid, så snart vi vender kalenderbladet til februar, selvom jeg godt er klar over, vi stadig er midt på vinteren ;-)

      Slet
  2. Jeg glæder mig til at se billeder af dit krokusbed i fuldt flor. Det kan kun blive smukkere og smukkere for hvert år, der går.

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg glæder mig bestemt også til at se, hvor mange krokusblomster der kommer her det første år. Som du skriver kan det kun blive smukkere for hvert år :-)

      Slet
  3. Det bliver bare flot, når de mange krokus springer ud. Her kniber det også med at koncentrere sig om indendørs gøremål, når det er flot sol og vindstille uden for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan slet ikke styrre mig, når vejret er så fint. Jeg må simpelthen ud.

      Slet
  4. Åhhh ja hvor det har kriblet i dag, her muntre muldvarperne sig også mere end rigeligt, glæder mig til at se dit krokus flor:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Muldvarpene har travlt lige nu. Det er kæmpeskud de laver og i voldsomme mængder, men i orgen kommer saksene frem igen her på matriklen.

      Slet
  5. Ja, det kribler i hele kroppen, når solen kommer frem. Vi har jo næsten ikke set den i hele januar måned, men der går nok en måneds tid mere, før den for alvor får magt. Jeg tror, det bliver et flot syn med alle de krokus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber bestemt også på, at de krokus bliver et flot syn. Håber ikke fasaner m.f. æder alle de gule krokusblomster, som jeg fornemmer de har en stor forkærlighed for. De få gule krokus jeg har ovre i skovhaven, har de nippet af hvert år.

      Slet
  6. Ja det var en dejlig dag, vi var nok mange som fik forårsfornemmelser i dag, men det er nok for tidligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt klar over, at det er lidt for tidligt, at ordne have, det var bare så fristende......... ;-)
      Til alt held er der mange gøremål i vores have, som med god fornuft sagtens kan ordnes nu.

      Slet
  7. Åh hvor har du været heldig med solskinsvejr. Her har det været totalt diset hele dagen...meget deprimerende vejr. Håber vi får sol i morgen her østpå.
    Har trøstet mig lidt ved at se lidt dvd med Geoff Hamilton :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil være dejligt, hvis i også kan få lidt sol hos jer. Her har vejret været helt fantastisk. Jeg var en tur ude hos H.J.´s datter i dag, hun gik også ud for at ordne lidt i det fine vejr, så jeg er åbenbart ikke den eneste, der har fået lidt forårskuller ;-)

      Slet
  8. Sikke dejlige omgivelser du har, bliver spændende at se dine krokus komme op . Mvh Tina LEblomster

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Ja vi er heldige med omgivelserne her, både i - og udenfor haven :-)

      Slet
  9. jep..... vi er alle bare så klar til foråret :)

    SvarSlet
  10. Hej Vivi.Ja! os havefolk er ikke til at holde indendøre når solen skinner.
    Dejligt at få begyndt på lidt derude.
    Og glæder mig da også til at nyde synet af alle dine krokus..........det må da blive et fantastisk syn.
    God dag Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gode vejr trækker, solen skinner igen i dag. Vil smutte ud og ordne lidt ;-)

      Slet