3. februar 2015

Bøgehæk i vinterdragt.

 
Jeg er helt vild med bøgehække. Jeg elsker de fine nye lysegrønne blade om foråret. Den mere mørkegrønne bladmasse hen over sommer og efterår, men bestemt også de brune blade om vinteren. Bøgehækken er skøn året rundt og derfor særdeles attraktiv  :-)
 
Hækken er meget ung endnu, men jeg glæder mig dagligt over, at den trods sin unge alder allerede udgør en positiv forskel i vinterhaven. I løbet af få år, står der forhåbentlig en høj og tæt hæk og pryder haven året.

2 kommentarer:

  1. Enig. Bøkehekk er vakkert alle 4 årstider. Det skal bli spennende å se hvordan hekken vokser seg til i løpet av de nærmeste årene.
    Jeg plantet også en slik hekk for to år siden. Noen planter døde, så jeg måtte erstatte dem, men nå ser det endelig ut til at de har etablert seg bedre. De er omtrent like høye som dine :-) Jeg kommer nok til å anlegge mye mer slik hekk i årenes løp!
    Ha en fortsatt fin dag
    Stein

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror ikke, der er ret mange af mine planer der er gået til, men lidt efterplantning vil der nok altid være. Det viser sig til foråret.
      Jeg mangler kun lige at plante en´ indre hæk mere, og et lille stykke bag hundegården, så har jeg styr på de bøgehække jeg har planlagt.

      Slet