27. juli 2014

Frodighed i køkken- og snithaven.


Det er ikke til at forstå, at de små frø jeg kom i jorden i april og maj måned, omkring 3 måneder senere skaber så stor frodighed.


Jeg bliver glad, når jeg ser på alle de skønne blomster og grønsager :-)


Blomsterne lyser op med deres dejlige farver mellem alle grønsagerne.


Sommerasters


Mamelukærme


Der bliver høstet i køkkenhaven dagligt.
Her er det skalotteløg og salatløg, der er hængt til tørre.


Vi kan slet ikke følge med til at spise det hele, så noget af det kommer ud i vores lille bod. 
I dag har jeg hentet de første par græskar i køkkenhaven. Den ene er her, og den anden er blevet til syltede græskar m. vanilie :-)

14 kommentarer:

  1. Det ser vel nok dejligt ud. Skønt at kunne forsyne sig med lækkerier fra køkkenhaven. Der ser godt ud med sommerblomsterne.

    SvarSlet
  2. Ih, hvor ser det skønt ud! Jeg elsker køkkenhaver der også er smukke :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er også vigtigt for mig :-)

      Slet
  3. Flotte bede og en fin bod, håber du sælger noget. Jeg køber gerne grønsager i boderne herovre, der er mange.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Boden er kun for hyggens skyld, og det er fint, hvis den kan give et lille tilskud til næste års køkken- og snithave :-)

      Slet
  4. Ja, det kan jeg bestemt godt forstå at du bliver glad over. For meget og for lidt - er det ikke bare altid sådan? Jeg køber også gerne ved boderne hvis jeg er på landet, det er så lækkert når nu jeg ikke dyrker selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. For meget eller for lidt, sådan er det vist med mange ting her i livet ;-)
      Friske grønsager er de bedste, og smagen er fantastisk, de smager af det de er :)

      Slet
  5. Ja, jeg synes også, at det er fantastisk, at frø kan blive til så meget på så kort tid :-) Og det ser da ud til, at de er helt vilde med at gro hos dig - det ser dejligt frodigt ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er stor frodighed, og langt det meste gror godt, men der er også et par pletter i haven, hvor det ikke er for godt. Jeg må have lave noget jordforbedring.

      Slet
  6. Dejligt - og ja ganske særligt at det at tænke på hvordan så små frø kan blive til så meget.
    Naturen er nu forunderlig.
    Mange sommerhilsner fra Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er måske lidt småtosset, men jeg begejstres hver gang, der kommer noget ud af de små frø :-)

      Slet
  7. Hej Vivi.Skøn køkken og snit have du har fået lavet.Og det er da et mirakel at små frø kan blive til smukke blomster og dejlige grøntsager til bordet.
    God dag Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der er blevet inddraget meget jord til køkkenhaven i år, så mon ikke jeg kan nå at få det sidste græs derinde vendt inden næste sæson.
      Vi nyder dagligt godt af alle grønsagerne, og der begynder også at komme lidt i fryseren :-)

      Slet