3. juli 2016

På besøg i Høneballehaven

Endelig fik vi det til at hænge sammen, så vi kunne tage imod invitationen om at komme til Blogtræf hos Lisbeth og Bent i Høneballehaven på Samsø :-)
Jeg havde ikke kamera med (glemmer som regel helt at tage billeder, når jeg bliver optaget af planter og snak ), så billederne i dette indlæg er set gennem H.J.´s linse.


Så er en pæn flok havebloggere kommet om bord på færgen på vej mod Høneballehaven, og vi skulle vist være til at få øje på ;-) 


Vel ankommet bliver haven invaderet af glade havefolk.
Der bliver taget billeder........




...........studeret planter, og snakket en masse.


Der er mange fine bede med en mangfoldighed af planter.






Stauder


Roser - masser af fantastiske roser.
Jeg elsker duften af roser.




Valmuer


Hortensia


Mange fine Clematis dukkede op rundt omkring.






Havde jeg været kamerafører, ville der også have været billeder af  skønne træer, buske og rhododendron, hvoraf flere stod med flotte nye skud.


Plantebytte mellem havebloggerne ................


...........og Lisbeth forærede også væk af sine planter. Jeg var så heldig at få et stykke med hjem af denne skønne Viginske ærenpris. Tusind tak for den Lisbeth :-)


Frokost og kaffe blev indtaget her på terrassen, hvor vi sad midt i et stort blomsterflor, bedre kan det da næsten ikke blive :-)




Endnu engang tak til Lisbeth og Bent for en hyggelig dag og god forplejning :-)


Efter en god dag i Høneballehaven kunne vi lige nå en lille tur til Nordby for at se gadekæret og de omkring liggende gamle huse med de små romantiske haver, før vi skulle med færgen tilbage til fastlandet.








Inden vi fik set os om, var en dejlig dag gået, og vi måtte sige farvel til Samsø for denne gang.

26 kommentarer:

  1. Tak for svaret...det er en mægtig fin plante

    SvarSlet
  2. Tak for besøget, dejligt at det lykkedes for jer denne gang.
    Mange fine billeder HJ har taget, Bent skulle også have taget billeder af alle, men han var optaget af at servicere og passe hund. Jeg havde travlt med at snakke :)
    Jeg kan godt lide, du skriver for denne gang :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var godt vi kom med denne gang :-) Jeg ville nu også gerne se din have, når Rhododendronerne står i blomst.
      Forstår godt Bent ikke fik tid til at tage billeder, han havde vist rigeligt at se til.

      Slet
  3. Tak for sidst, det var enormt hyggeligt. Dejlige billeder I viser her :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, og ja det var virkelig hyggeligt :-)

      Slet
  4. He he... Der måtte jeg også lige smile lidt. Ja, hvad gjorde vi ikke for at få Merete med i bilen!! Og så endte det endda med at hun fandt os uden skiltet. ;) Det er ellers ret smart at have egen kameramand med, så du kunne koncentrere dig om at snakke. Og HJ har som altid et skarpt kameraøje, dejlige fotos fra haven. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jow, jow egen kamaramand, det er ikke så tosset ;-) Jeg har det jo med at glemme at få taget billeder, når jeg bliver optaget snak...........

      Slet
  5. Fint billede af Fru Friis. Det var dejligt og hyggeligt at mødes i Lisbeths skønne have. Glæder mig til at se din have i august.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det billede er sjovt :-)
      Det var en rigtig hyggelig dag :-)
      Jeg glæder mig også meget til, at få besøg i august :-)

      Slet
  6. Hej Vivi.Tak for flere dejlige billeder fra Høneballehaven og alle de skønne bloggere som det altid er hyggeligt at mødes med.
    Håber måske at komme til din åben have til august.
    God dag Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil være dejligt, hvis du kan komme her over, når jeg holder blogtræf :-)

      Slet
  7. Det ser rigtigt hyggeligt ud - det er som om jeg næsten kan høre snakken ved bordet ;-)
    Hilsen Henrik Havehjerne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var rigtig hyggeligt, og snakken gik lystigt :-)

      Slet
  8. Det ser ud til I har haft en skøn tur :) Fine billeder, både af bloggere og planter :)

    SvarSlet
  9. Hej Vivi og HJ :o) tak for herligt selskab i Høbeballe haven. Skønne billeder fra en dejlig dag. Og tak for planterne :o) de kommer til at stå i Frk Anemonebedet, Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Linda :-) Godt du kunne bruge nogle af planterne.

      Slet
  10. En skøn dag er jeg sikker på at I har haft. Det ser fornøjeligt ud allerede fra færgen;) HJ har taget nogle rigtig gode billeder må du hilse og sige - de udtrykker stemningen så flot og blomsterne ser dejlige ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var helt bestemt en dejlig dag :-)
      H.J. har også læst kommentarerne :-)

      Slet
  11. Tak for sidst! Det var virkelig en hyggelig dag. Sikke en masse gode billeder - Du er heldig at have så dygtig en fotograf:-) Jeg fik næsten ikke taget nogen billeder af mennesker - kun planter. Jeg har dog et enkelt af dig og Thorben.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak :-)
      H.J. plejer at tage en blanding af blomster- og stemningsbilleder, når han er med til havearrangementer, det synes jeg er fint.

      Slet
  12. Dejlige billeder, er vild med det billede hvor i alle sidder midt i blomsterfloret, det siger så meget:-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det ser så hyggeligt ud, at vi sidder der mellem alle blomsterne, og det var det også :-)

      Slet
  13. Hej Vivi.
    Det ser sørme ud til, at have været en hyggelig dag. Jeg kunne desværre ikke komme med denne gang. I var ellers godt nok mange, som jeg kender. Ud over dig, Jette Friis, Ulla Anemone, Malcolm, Linda Casa Rosen, Gitte/Majas arv, Lisbeth og Bent Høneballe, ser jeg også en ung mand på nogle af billederne. Det ligner Vilmantas (Villy) fra Kolding. Er det ikke også det? Ærgerligt jeg ikke kunne være med. Det er en dejlig frodig have Lisbeth og Bent har på Samsø, og der er så mange planter at nyde. Tak for kigget igennem H.j.s linse.
    Knus
    Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en rigtig hyggelig dag i Lisbeths skønne have :-)
      Det var Villy fra Kolding der var med.

      Slet