8. september 2015

Morgendis og spindelvæv

En kølig morgendis lå hen over haven i går morges, før solen fik brændt sig igennem. Det mærkes tydeligt, vi er kommet ind i efterårsmånederne, men smukt er det :-)
 





Et andet tydeligt efterårstegn er de kunstfærdige spindelvæv, som hænger alle vegne.
Jeg kan blive ved med at imponeres over de fine spind. Det er da helt fantastisk hvad edderkopperne kan præstere på det plan; at jeg så ikke kan fordrage, hvis jeg kommer i nærkontakt med dem, er en helt anden sag ;-)






12 kommentarer:

  1. Smukke billeder - jeg kan rigtig godt lide det pastelskær, der er over dine whiskytønder. Spindene er smukke, men samtidig irriterende at få i ansigtet, når man går sin morgenrunde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Mine whiskytønder har faktisk også været rigtig flotte hen over sommeren i år.

      Slet
  2. Hej Vivi
    Super fine stemningsbilleder du har indfanget. Jeg er helt vild med dine whiskytønder, det ser supergodt ud når kæmpeverbena danser over planterne ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Ja de kæmpe verbena er super skønne.

      Slet
  3. Kære Vivi Dejlige billeder. Jeg har det på samme måde med edderkopper og spind. Flot skue dine blomster kummer og så med morgendisen, wow. Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Morgendisen giver en helt speciel stemning i haven - det er smukt.

      Slet
  4. Hej Vivi, hvor er de flotte dine bødkerkar, specielt dine kæmpe verbena. Jeg købte nogle meget små udgaver af kæmpeverbena fra Staudemarken i foråret som jeg har plantet rundt omkring i et stort tilbagetrukket staudebed, de står også rigtig flotte lige nu. Nyder at følge din blok, spændende at følge hvordan din have tager mere og mere form.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for kommentaren :-) Det glæder mig, du kan li´ min blog.

      Slet
  5. Hej Vivi. Det første motiv er virkelig flot med dine kæmpe verbenaer. Det er en rigtig god sammensætning. Jeg har også lagt mærke til spindene i min have og kigger altid efter om der er en edderkop, før jeg kommer for tæt på. Jeg kan nemlig heller ikke lide dem. Men de gør et smukt arbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for kommentaren :-) Ja de whiskytønder kan man slet ikke undgå at bemærke i år, og det bedste er, at jeg selv har drevet de fleste af planterne frem fra frø.

      Slet
  6. Hej Vivi.Smukke efterårsbilleder fra din have.......................og skønne blomster tønder du har.
    Og nu er alle spindene begyndt i haverne.Gik selv ind i et i går morges.
    Nu gælder det bare om at nyde de dejlige septemberdage.
    Rigtig god dag Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Det er altid et tydeligt efterårstegn, når spindelvævene hænger rundt omkring i haven, men efteråret kan heldigvis også være flot, og jeg nyder de dage med flot vejr i fulde drag. Det er med at suge til sig af sol og varme så længe det varer.

      Slet