4. august 2014

Læhegnet vokser


Det er sjovt at se, hvor hurtigt der sker noget med planterne i læhegnet. Der går selvfølgelig et par år endnu, inden planterne kommer til at give læ, men jeg er meget godt tilfreds, når jeg tænker på, at det er under 4 måneder siden de blev plantet. 
Det er begrænset hvor meget vand læhegnsplanterne har fået, men jeg har holdt jorden ren mellem dem, og ikke en eneste af dem er gået til endnu :-)
Der er plantet røn, hyld, hassel, fuglekirsebær, mirabelle, surbær og solbær, alle nogen der får spiselige bær eller nødder. For mig var det et oplagt valg, fordi der skal være frugthave lige inde bag læhegnet.


Billedet herover er fra 17. april, hvor planterne er små tynde pinde, som næsten ikke kan ses på billedet.


19. april hvor hækken også er blevet plantet, læhegnsplanterne fornemmes lidt bedre på dette billede.

2 kommentarer:

  1. Det er flot som det vokser. Med blade på tegner læhegnet sig tydeligt og jeg tror at det kommer til at gå stærkt med at vokse sig stor.
    Det er imponerende at de alle har klaret sig i tørken :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er vokset ret godt :-) Selvfølgelig tager de sig noget bedre ud med blade, men de fleste er også blevet noget højere og bredere hen over sæsonen, så jeg er meget spændt på at se, hvor store de bliver til næste år.

      Slet