2. juni 2014

Køkken- og snithaven 2. juni



Det er 3. år vi har køkken- og snithaven. Den er blevet udvidet kraftigt i år, og nærmer sig med hastige skridt fuld størrelse. 
Håber på at få inddraget den sidst plet græs (t.v. i billedet) til næste år :-)


  Det meste spirer og gror lystigt derude, og de første radiser, spinat- og salatblade er høstet :-)
Der er dog også et par ting, som ikke er gået helt efter planen. Duerne eller hvem det nu er, har gravet majs frøene op, hmm......... I går såede jeg nogle nye, i håbet om, at fuglene lader dem i fred ;-)
Drømmen om kål er bristet. Jeg tror, det er myrerne der har aflivet de fleste af mine kålplanter ved at løsne jorden omkring dem, og ikke nok med det, de få planter der var tilbage fik spist bladene hen over en nat, så kun bladskelettet stod tilbage. Jeg håber på bedre held næste år, nu har jeg sået salat i stedet for ;-)


Det er en fornøjelse at gå herinde i køkken- og snithaven, hvor jeg næsten kan se planterne gror :-) 

HER KOMMER LIGE ET LILLE TILBAGEBLIK.


Køkken- og snithaven 2. juni 2013



Køkkenhaven 2. juni 2012.


4 kommentarer:

  1. Sikke en udvikling og hvilken flot køkkenhave! Man kan virkelig se, I får noget ud af jeres store arbejde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Ja det begynder at tage form i den vestlige ende af haven :-)

      Slet
  2. Hej Vivi
    Hvor ser det skønt ud med jeres store køkkenhave, det er så dejligt at være selvforsynende med grønsager og blomster til masser af buketter ;)
    Vi har rigtigt mange brevduer i kvarteret som elsker majs frø, så jeg sår altid mine frø i "aflåste bakker " og planter dem ud;)
    Ja man kan næsten se med det blotte øje, hvor hurtigt det hele vokser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er meget glad for køkkenhaven, og er spændt på, hvor godt det lykkes i år.
      Hvis mine majsfrø bliver spist igen, så bliver jeg også nødt til fremover at have dem som udplantningsplanter.

      Slet